חיפוש

מה קונים מתנה לשבת חתן?

עבור כל חתן, חתונה היא כנראה האירוע החשוב ביותר בחייו. יחד עם זאת, החתונה לא מתחילה ומסתיימת רק באירוע החתונה עצמו אלא מסביב לה יש עוד שבוע שלם של חגיגות. החלק המשמעותי ביותר בשבוע הזה הוא שבת חתן, ואם אתם מוזמנים לאחת כזו, אסור לכם להגיע בידיים ריקות. כאן נספר לכם על מספר מתנות נהדרות שתוכלו לקנות לכבוד שבת חתן.

 

שבת חתן

שבת חתן היא שבת שנחגגת בשבוע שלפני החתונה או בשבוע שאחריו. ביהדות יש הבדלים בין קהילות בהקשר הזה, אולם לא משנה מתי החתן שלכם חגוג את השבת הזו, החשיבות שלה צריכה להיות ברורה לכם. השבת הזו מסמלת עבור חתנים רבים את השבת האחרונה בחייהם בה הם רווקים, ואילו עבור האחרים היא השבת הראשונה אותם הם חוגגים יחד עם האישה החדשה.

זו בדיוק הסיבה שהחגיגות של שבת החתן כל כך מרגשות, והמתנה שאתם צריכים להביא לשבת הזו כדאי שתהיה קשורה בצורה מסוימת לתוכן השבת. לאור זאת, ברור מדוע המתנה הראשונה שעליה נספר לכם היא סידור לגבר.

מתנת שבת לחתן

סידור איכותי

סידור הוא אולי הספר הבסיסי ביותר בחייו של כל יהודי. האמונה העמוקה שלנו בבורא עולם באה לידי ביטוי בתפילות, שהן הדרך שלנו לדבר איתו, לבקש ממנו על הצרכים האישיים שלנו וכמובן להודות לו על כל הטוב שהוא עושה איתנו. הסידור מכיל את כל התפילות שאותן יהודי אומר סביב השנה, ובדרך החדשה שאליה החתן נכנס, אין מתנה ראויה יותר מאשר סידור עם השם שלו.

 

ספר תהילים

כמו הסידור, גם ספר תהילים מכיל תפילות שונות. התפילות של ספר תהילים ייחודיות בכך שדוד המלך הוא זה שחיבר אותן, ובכך הן נחשבות לתפילות הכי עתיקות בעולם. ספר תהילים הוא אמנם אחד מספרי התנ"ך אולם הסיבה שהוא מודפס גם באופן עצמאי נובעת מהחשיבות הרבה שיש לו. בכל הדורות יהודים נהגו לקרוא את מזמורי התהילים, וגם לחתן שלכם כדאי שיהיה את הספר הזה.

מתנת שבת לחתן

ברכונים מסוגים שונים

המתנה האחרונה שעליה נדבר היא ברכונים. בעבר הברכון היה פשוט ספרון שהכיל את ברכת המזון, אולם כיום ניתן למצוא ברכונים שבהם יש זמירות שבת, סדר הקידוש וההבדלה, פרק שירה ואפילו תיקון הכללי. כל אותם ברכונים נועדו לאפשר לנו לומר את הטקסטים הללו בכוונה מתוך הכתב, כך שנוכל להתכוון טוב יותר בעת אמירתם.

 

לסיכום

שבת חתן היא שבת שמתרחשת בשבוע של החתונה. יש מי שחוגגים את השבת הזו לפני החתונה ויש מי שעושים אותה בתוך השבוע שלאחריה. לא משנה לאיזה צד אתם משתייכים, לשבת חתן אסור לכם להגיע בידיים ריקות. המתנות שאותן תוכלו לקנות הן סידור עם שם, ספר תהילים מיוחד או ברכונים עם סדר הקידוש וההבדלה. המתנות הללו יוכלו לעזור לחתן בדרך החדשה שהוא הולך.

מתנת שבת לחתן

באותו נושא