חיפוש

מה תפקידם של שירותי הIT לעסקים?

אם התחלתם לעבוד בחברה מסוימת לאחרונה, או שאתם כבר בעלים של עסק שמתעסק בדברים טכנולוגיים, מן הסתם נתקלתם כבר במחלקת שירותי ה IT לעסקים של החברה. מה זה אומר? מה התפקיד שלה? ובמה היא עוזרת בכלל לחברה? כל התשובות ממש כאן.

 

מה זה אומר IT?

מדובר בעצם בטכנולוגיית מידע שתפקידה הוא ליישם טכנולוגיות, ולדאוג לפתרונות של בעיות עסקיות. זה יכול להיות בעיות עסקיות כאמור, אך לא רק, גם פתרון בעיות ארגוניות כאשר מדובר בבעיה לא נקודתית, אלא רחבה וכללית. שירותי IT לעסקים יתן לכם את כל המעטפת הטכנולוגית שאתם צריכים. החל מדאגה פיזית לציוד הטכני, ועד התמודדות עם ניסיונות חדירה ופגיעה בביטחון מידע.

 

מה השירותים הללו כוללים?

שירותי IT לעסקים הם אינם רק עוד מחלקת ציוד טכני. מדובר במחלקה שמהווה את הבסיס והגוף שמחזיק את הצד הטכנולוגי והמידע של החברה או העסק. עובדי המחלקה ישבו עם הלקוחות וידאגו להתאים להם באופן אישי מערכת ארגונית שתפתח עשרת מונים את ההתנהלות העסקית של החברה כולה. מלבד פיתוח מערכת מידע ארגוני, שתשמור על הידע הארגוני ותגרום לעובדים להשתמש בו. יודעים עובדי שירותי IT לעסקים גם להגן על ניסיונות לפגוע בחברה. אם זה בעזרת ניסיונות לריגול עסקי, ואם זה בפגיעות יותר מינוריות, אך עדיין כאלה שמהוות בעיה וכאב ראש לא קטן.

 

האם יש הרבה ארגונים שצורים את השירות?

כיום, לכמעט כל חברה או ארגון יש ידע ארגוני רחב שהוא רוצה לשמר. אין מדובר רק בידע ארגוני הנוגע למהות עיסוק הארגון, אלא גם למידע רב על הלקוחות, על העובדים, ובעצם כל מה שמרכיב את החברה כולה, מופיע בענן הידע שלה. זאת הסיבה שמחלקת שירותי it, הפכה לאחת המחלוקות החשובות ביותר בכל ארגון בו היא נמצאת. החל מעיריות, דרך משרדי ממשלה, ועד כמובן המגזר העסקי. אין מדובר רק בחברות סטארט אפ, היום כמעט לכל ארגון יש את מה שהוא רוצה להשאיר רק בתוך הארגון, וכמובן לנהל אותו ולהיות אחראים עליו, על המידע כמובן.

 

למה לא להעסיק צוות פנימי?

רובן של החברות מבינות שגם בתחום הכלכלי, פיתוח של צוות it חדש, עולה הון תועפות, ולכן אולי מהבחינה הכי כלכלית ומחושבת, עדיף כבר לעבוד עם מיקור חוץ בדברים הללו. צריך לציין שצוות פנימי, לוקה הרבה פעמים בפגמים הקיימים בארגון, ולכן צוות חיצוני החף מהפגמים הללו עדיף יותר, במקרים מסוימים.

לסיכום, שירותי it לעסקים כבר מזמן לא רק איזה חלום בעלמא, אלא ממש מחלקה שקיימת בכל ארגון. החל מפתרון בעיות תכנותיות, דרך קניית אמצעי טכנולוגיה חדשים, ועד ניהול הידע הארגוני כולו. זכרו, בסוף, השירות שיינתן לכם צריך להיות מותאם עבורכם. אין כלל אצבע, ותכנון, גם לגבי מקורות אחסון. זה דבר שמומלץ להתייעץ עם בני המשפחה כבר לפני.

מגן

 

באותו נושא
5 שיטות לגיוס מוצלח! 
5 שיטות לגיוס מוצלח! 

גיוס כישרונות מוכשרים הופך להיות אתגר מרכזי עבור ארגונים. עם תחרות גוברת על עובדים מוכשרים והתפשטות תופעת העבודה מרחוק, מנהלי משאבי אנוש צריכים להפעיל אסטרטגיות

קרא עוד »
היי בוב
במהירות הקליק: יתרונות HR מודרני

בנוף העסקי המתפתח במהירות של היום, תפקידו של תחום משאבי האנוש (HR) הפך מכריע בהבטחת הצלחה ארגונית. פרקטיקות משאבי אנוש מודרניות חרגו מעבר למשימות אדמיניסטרטיביות

קרא עוד »