חיפוש

מימון לרכב חדש – מה זה אומר ואיך משיגים כזה

בשנת 2020 לבדה נרכשו 316,000 רכבים חדשים וזה עוד בשנת קורונה. ישראלים רבים מצליחים לקנות רכבים חדשים, ע"י לקיחת מימון. ישנם מספר דרכים ומספר גופים מהם ניתן לקבל מימון לרכב חדש. כל אחד מהם עם היתרונות והנוחות שלו.

 

מימון לרכב חדש

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 עלו לכביש כ – 316,000 רכבים חדשים. מדובר בגידול של 2.9% לעומת שנת 2019. ברבעון הראשון של שנת 2021 עלו יותר מ- 100,000 רכבים חדשים על הכביש. אין ספק שהגידול המתמיד בשנים האחרונות קשור לא מעט באפשרויות שחברות רבות מציעות המאפשרות מימון לרכב חדש.

 

הלוואה לרכישת רכב חדש באמצעות הבנק

המקום הכי סטנדרטי לקחת ממנו הלוואה הוא הבנק. חלק מהבנקים מציעים הלוואות אטרקטיביות המיועדות ספציפית לרכישת רכב. לרוב, לבנק לא ישנה אם מדובר ברכב חדש או רכב שעבר בעלויות.

היתרון בלקחת הלוואה מהבנק זה שמדובר בגוף גדול ופיננסי, למי שחושש. אך מעבר לזה אין ייתרון משמעותי.

 

הלוואה לרכישת רכב חדש באמצעות חברות כרטיסי האשראי

חברות כרטיסי האשראי בישראל גם כן מציעות הלוואות לצרכים שונים, וביניהם הלוואה לרכישת רכב חדש. ניתן לקבל הלוואה גם מחברת אשראי שאיני מקושר אליה באמצעות כרטיס אשראי פעיל.

הליך קבלת הלוואה לרכישת רכב באמצעות חברת אשראי לרוב תהיה מהירה יותר מאשר ההליך בבנק ולעיתים יהיה ניתן לפרוס את משך תקופת החזר ההלוואה לפרק זמן ארוך יותר. אך יכול להיות שהריבית תהיה גבוהה יותר

 

מימון באמצעות חברת ביטוח

גם חברות הביטוח השונות בארץ מציעות מגוון מסלולים ללקיחת הלוואה לצורך רכישת רכב חדש או משומש. היתרון בלקיחת הלוואה באמצעות חברת ביטוח היא שעל – ידי רכישת ביטוח לרכב באמצעות אותה חברת ביטוח ממנה לקחתי הלוואה למימון, יכול להיות שאקבל הוזלה או הטבה משמעותית בביטוח כך שבסופו של דבר חישוב של העלות המצטברת תהיה אטרקטיבית.

 

מימון מחברות הליסינג (ליסינג מימוני)

כיום, גם חברות הליסינג מציעות הלוואה עבור הלקוחות שמעוניינים ברכישת רכב חדש. ניתן לשבת עם נציג החברה לאחר שהתכווננו על הרכב שאנו מעוניינים והוא ולקבל ממנו הצעה למימון (ליסינג מימוני). חברות ליסינג רבות מציעות מגוון רכב של מסלולי ליסינג. רוב מסלולי הליסינג יורכבו מתשלום חלקי משווי הרכב (לרוב מדובר בכ – 30 אחוז משווי הרכב), והיתרה בפריסה לתשלומים. ישנם גם מסלולים של מימון מלא ללא תשלום ראשוני כלל מצד רוכש הרכב, אך מסלול זה יהיה בדרך כלל בעל ריבית חודשית גבוהה יותר.

 

לסיכום

קיימות אפשרויות רבות וגופים שונים מהם ניתן לקבל הלוואה למימון רכב חדש. כדאי לבחון מספר אפשרויות, להשוות ביניהם ולבסוף לקבל את ההצעה הכי טובה ורלוונטית עבורך. במידה ויש אפשרות לשלם סכום ראשוני ולא לקחת 100 אחוז מימון לרוב זה יהיה עדיף מבחינת גובה הריבית וסכום העסקה הכוללת את הריביות.

 

ארנק

באותו נושא