חיפוש

מימוש זכויות רפואיות – איך זה עובד?

רבים מאזרחי ישראל זוכים לזכויות רפואיות וקצבאות שונות בהתאם. למרות זאת, ישראלים רבים לא מודעים לנושא ולא מודעים שהם יכולים לקבל הטבות וקצבאות בגין מצבם הרפואי. מחלות, פציעות, שאתם סובלים מהם ושמפריעות לכם בתפקוד היומיומי וביכולת להשתכר – עשויות לזכות אתכם בתגמולים שונים בהתאם למצבכם וסביר שאתם זכאים אף להחזרים שונים.

ההטבות והזכויות הרפואיות הללו שמספקת המדינה, נועדו להקל על חייכם ולאפשר לכם להמשיך בחייכם על אף הקשיים הרפואיים שניצבים לפניכם. כדי לקבל את המגיע לכם ולהבין יותר על זכויות רפואיות, לפניכם הכל על מימוש זכויות רפואיות – איך זה עובד?.

 

על איזה בעיות רפואיות ניתן לממש את הזכויות הרפואיות בביטוח לאומי?

כל בעיה רפואית שמונעת מכם להשתכר כראוי וכמו שהייתם רוצים ומגבילה את חייכם, יכולה להתקבל במידה ומוכחת טענתכם, כבעיה שמזגה בתגמולים ובקצבת נכות מסוימת. מימוש זכויות רפואיות הוא תחום מסועף ומלא בפרטים וגמלאות מיוחדות וספציפיות שכדאי להכיר במידה ואתם סובלים מנכות או פגיעה מסוימת, או שאחד מילדיכם לוקה במחלה המגבילה את תפקודו. המחלות הנפוצות הן סכרת, טיפולים כימותרפיים וכדומה. הגמלה תשולם באחוזים שונים בהתאם לבעיה הניצבת בפני כל אזרח ואזרח.

 

איזה סוגי גמלות בגין מצב רפואי קיימות בביטוח לאומי?

ישנן מספר גמלות שונות המתאימות למספר מצבים שונים, ושניתן לקבל אותן במקרה ואתם עומדים בתנאים ולאחר שתבעתם והגשתם את כל המסמכים לביטוח לאומי, הוכח כי טענותיכם מוצדקות ויש צורך לסייע לכם כלכלית. מלבד גמלת נכות שמוכרת לכולנו, ישנן מספר גמלות שונות וספציפיות יותר: למשל תשלום לעקרת בית שכושרה נפגע, גמלאות על ילד נכה שסובל מבעיות רפואיות שונות. בנוסף, ישנה הטבה מיוחדת ונוספת שמעניקה הטבות על קשיים בניידות, כלומר לאנשים הסובלים מפגיעות ברגליים המגבילות את ניידותם.

 

איך לקבל הכרה בזכויות רפואיות ולממש אותן?

ההכרה בזכויות רפואיות נעשית דרך הגשת תביעה לביטוח לאומי. התהליך עד לקבלת הזכאות הוא ארוך ולא פשוט, ביטוח לאומי בוחנים את הבקשות ברצינות כדי לוודא שכספי המדינה לא מגיעים לאנשים שלא זכאים להם.

 

הוועדה הרפואית

בכל תביעה לקבלת הכרה והטבות על זכויות רפואיות, תצטרכו להגיע לוועדה רפואית, ולעבור שם בדיקות. בוועדה הרפואית ימתין לכם רופא מומחה. הוועדה תיערך כמה דקות בלבד. מצופה מכם במהלך הוועדה, לפרט על הבעיה הרפואית, ומאחר ומדובר בפגישה של כמה דקות בלבד, כדאי להגיע מוכנים עם הנתונים והפרטים שיעזרו לכם לקבל תשובה חיובית לתביעתכם.

בסוף הוועדה, יוגש לכם הפרוטוקול של הפגישה. חשוב לקרוא אותו היטב, כי אתם נדרשים לחתום עליו. לכן בדקו שכל המידע שאמרתם ורציתם להעביר מופיע שם בדיוק וללא החסרה או עיוות. לאחר מכן, תקבלו תשובות. על התשובות של הוועדה הרפואית ניתן לערער עד חודשיים מיום קבלת התשובה.

רופא מנתח

באותו נושא