חיפוש

מסתימות ועד טיפולי שורש: איך רופאי שיניים מטפלים בבעיות שיניים נפוצות

צריכים לעשות סתימה בחור בשן? יש לכם דלקת חניכיים? מדובר בבעיות נפוצות ביותר שרופאי שיניים יכולים להתמודד איתן בצורה יעילה ופשוטה. במאמר זה נספר לכם על הדרכים השונות בהן רופאי שיניים מטפלים בבעיות הנפוצות, כך שבפעם הבאה שתגיעו לרופא – תדעו מה הוא עושה.

 

סתימת חורים

חורים הן אחת מבעיות השיניים הנפוצות ביותר. כדי לטפל בהם, רופאי שיניים בקריות ובשאר הערים בארץ יתחילו בהרדמה של האזור בפה, בניקוי השן ואז במילוי של החור באמצעות חומרים שונים, בהתאם למצב הספציפי. את הסתימה הזו אוטמים ומחזקים כך שלא ייגרם שום נזק נוסף בהמשך.

רופאי שיניים מטפלים בבעיות נפוצות

כתרים

לפעמים חורים בשן הם גדולים מדי מכדי למלא אותם. במקרים כאלה יש צורך בכתרים דנטליים. כתרים אלה מתיישבים על השן ומשחזרים את הצורה והגודל שלה, כדי למנוע שיבוש של הפעולות הטבעיות של הפה. כדי לשים כתר הרופאים יצלמו את השן בטכנולוגיות מיוחדות ויתאימו אישית את הכתר. כך, רופא שיניים בקרית אתא או במקומות אחרים גם יעזור להגן על השיניים שלכם, וגם ישפר את האסתטיקה של המראה שלכם.

 

טיפולי שורש

מדובר בטיפול שיכול להיות לא נעים, אבל הוא הכרחי. כאשר יש דלקת חמורה או מצבים בריאותיים אחרים, יש לבצע טיפל שורש בהקדם כדי למנוע החמרה של המצב. רופאי שיניים יוכלו להיכנס פנימה אל תוך החניכיים, להסיר את החלק הפגוע, לנקות ולחטא את האזור- ולאחר מכן לאטום אותו. הליך רפואי זה לא רק מקל על הכאב הנגרם מהזיהום אלא גם מונע את הצורך בעקירת שיניים, מה שמאפשר לשמור על השיניים הטבעיות שלכם.

רופאי שיניים מטפלים בבעיות נפוצות

עקירות שיניים

לפעמים אין אפשרות לתקן שיניים, לדוגמה במצבים של שיניים רקובות, פגומות או שיני בינה, ועקירה שלהן הופכת לאפשרות היחידה. בעקירת שיניים יש צורך בהרדמה מקומית, שלאחריה הרופא ישחרר בעדינות את השן ויסיר אותה. לאחר העקירה אתם עשויים להרגיש בחוסר נוחות אבל יש מספר הנחיות שונות שיש להקפיד עליהן כדי לחזור לשגרה בהקדם.

 

טיפול במחלות חניכיים

המון פעמים אנחנו חושבים שרופאי שיניים אחראיים רק על בריאות השן, אבל זה לא נכון- גם החניכיים הם תחת האחריות שלהם. מחלות חניכיים שלא מטופלות בהקדם עלולות להוביל לבעיות מורכבות. כדי לטפל בהן רופאים מבצעים טיפולים שונים, כמו ניקוי אבנית. במקרים חמורים במיוחד ייתכן שיהיה צורך בביצוע של פרוצדורות כירורגיות.

 

לסיכום

החל מסתימות פשוטות ועד לטיפולי שורש מורכבים, רופאי שיניים הם בעלי מיומנויות ושיטות שונות לטיפול בבעיות שיניים נפוצות. הם לא רק מטפלים בבעיה, אלא גם עושים כמיטב יכולתם לשמר ולחזק את השיניים הטבעיות שלכם- כך שבריאות הפה שלכם תהיה במיטבה. לכן חשוב לבקר אצל רופאי שיניים באופן קבוע, כך שהחיוך שלכם יישאר מושלם!

רופאי שיניים מטפלים בבעיות נפוצות

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »