חיפוש

האם מעקב או האזנה תקפים בבית המשפט

האזנת סתר מעוגנת בחוק משנת 1979, וחוק זה עבר תיקון עקב חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

האזנת סתר המותרת היא שהמקליט רשאי לעשות עם ההקלטות הללו ככל שירצה כל עוד היא אינו עובר על חוקים אחרים כמו הקלטות אינטימיות, זו למשל כולה להיות האזנת סתר מותרת אך היא פוגעת בפרטיות

האדם האחר.

אך האם יש מקרים בהן מעקב או האזנה כן תקפים בבית משפט?

 

חוקר פרטי והאזנות

ישנם מקרים שחוקרים פרטיים נתפסו מצוטטים לאנשים ללא אישורים. עקב דבר כזה רישיונם יכול להישלל והם יכולים אפילו להישפט למאסר. אסור להאזין לרופאים, לפסיכולוגים, עובדים סוציאליים או בעלי מקצוע אשר מספקים ללקוחותיהם חיסיון רפואי.

אך ישנם מקרים חריגים. במקרים הללו יהיה ניתן לקבל אישור להאזנת סתר, אך לא תמיד ההקלטות יתפרסו בציבור וההקלטות הללו לעיתים ישמעו רק באוזניי השופט בזמן משפט. במקרה שאתם חושבים או סבורים שמצוטטים לכם בבית או בבית משפט, מומלץ לא לחשוב פעמיים ולשכור את שירותו של חוקר פרטי או משרד חקירות. המשרד ידע לאתר עבורכם את ההזמנה בעזרת מכשור טכנולוגי מיוחד המיועד לאיתור וגילוי האזנות.

 

למי מותר לבצע האזנת סתר

ישנם גורמי ביטחון שונים שהאזנת סתר מותרת להם בחוק, כמו מודיעין, שב״כ, משטרה, או כוחות הביטחון, האזנות אלה משמשות בדרך כלל לביטחון המדינה. אך מעבר לכך, האזנת סתר אסור לפי חוק. האזנות סתר הן למעשה הקשבה לשיחות של אחרים מבלי שאף אחד אחר ידע על כך. ישנם תרחישים רבים שהאזנה יכולה להיחשב כהאזנת סתר. אך ישנם תרחישים כמו הקלטה של שיחת טלפון מבלי שהצד השני ידע על כך, מדובר על פעולה חוקית לחלוטין ודרך מצוינת להבין פרטים נוספים על חקירה כלכלית.

 

הסגת גבול

ישנם מקרים בהם חוקרים פרטיים יצרכו לבצע מעקב אחר אדם מסוים, ולעיתים הם אף יצטרכו להיכנס לנכס של אדם אחר. חוקי המדינה אוסרים על כך ועל השגת גבול ללא הסכמתו של בעל הנכס. למעשה חוקר אינו יכול להיכנס ללא ידיעתו של בעל הנכס, או לפרוץ את הנכס מבלי להפר את החוק.

במצבים כאלה על החוקר יהיה לקבל אישור מפורש מבעל הנכס בכדי להיכנס אליו. מקרים כאלה נפוצים יותר כאשר זוג נמצא בתהליכי גירושין ובני הזוג עדיין מתגוררים בבית המשותף, או לפחות רשומים במשותף. במקרה והחוקר אינו ישתמש בשיטה חוקית, הטענות הללו לא יהיו קבילות בבית משפט וכך למעשה במקרה של גירושין, הן לא ישיגו את מטרתן.

 

לסיכום

לחוקר פרטי אסור להאזין בסתר או לבצע מעקבים שהן פגיעה בפרטיות האדם או השגת גבול. משרד חקירות וחוקר פרטי יוכלו לסייע לכם רבות אם יש אחריכם מעקב או האזנה, כל זאת על ידי מכשיר מיוחד. כך תוכלו לדעת האם מצוטטים לכם. חשוב לזכור, ראיות חייבות להיות קבילות בבית משפט על מנת להשיג את מטרתן ולא להפליל את החוקר פרטי שלכם.

 

פסיקה משפטית

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »