חיפוש

מצבר התרוקן ברכב

זה תמיד מתרחש ברגע הכי פחות נוח. הרכב לא מניע למרות כל הניסיונות. לרוב מדובר במצבר שהתרוקן. הטענתו היא פעולה פשוטה יחסית. אם רוצים להימנע ממצב זה לפני סיום תוקפו של המצבר, יש לנקוט בפעולות תחזוקה פשוטות

 

תפקידו של המצבר

מצבר האחראי להספקת האנרגיה החשמלית לרכב ומאפשר, בין השאר, את התנעתו. רכבים חשמליים הם למעשה רכבים שמופעלים באמצעות מצברים (סוללות) ומנועים חשמליים, אך נכון לעכשיו רוב הרכבים הם בעלי מנוע דלק כאשר המצבר הוא כלי עזר חיוני לתפעול הרכב והפעלת הרכיבים החשמליים בו. לאור היותו מכשיר חשמלי תיקון מצבר אינו שונה בהרבה ממצבים אחרים של תיקון מוצרי חשמל.

 

תחזוקת מצבר

כדי לשמור על מצבר תקין יש להגיע למוסך מדי מספר חודשים לוודא שהוא מקבל את מתח הטעינה הדרוש. אם לא נעשה שימוש יום יומי ברכב, כדאי להתניע את המנוע שלו כדי לאפשר את טעינת המצבר. כדאי לנתק את המצבר כאשר יודעים שלא יעשה שימוש ברכב במשך תקופה ארוכה.

ואם הכוונה לא להשתמש ברכב במשך חודשים מומלץ לאחסנו במקום קריר ויבש. כמו כן בעלי הרכב יכולים לבדוק מדי פעם את מצב המצבר בהתאם לסוגו, אם מדובר במצבר רטוב או מצבר יבש. רצוי לבקש הדרכה קצרה במוסך בנושא זה.

 

סיבות נפוצות להתרוקנות מצבר

הגעתם מאוחר בלילה, אתם מתים לישון אבל שכחתם לכבות את אורות הרכב. ברכבים חדשים יותר הם יסגרו באופן עצמוני אבל יש עדיין רכבים טיפשים. כמו כן, תקלות חשמליות אחרות עלולות לרוקן את המצבר כאשר הרכב אינו מונע. חיבורים רופפים של המצבר עשויים להיות סיבה נוספת. בנוסף, תקלות במצבר יכולות להתרחש בעקבות מזג אוויר קיצוני או אם האלטרנטור אינו תקין.

 

הזמן עושה את שלו

גם תחזוקה קפדנית של מצבר לא תמנע את הבלתי נמנע. תיקון מוצרי חשמל זה דבר אחד אבל הארכת חייו של מצבר ללא הגבלה זה עניין אחר לגמרי. אורך חיי מצבר נע, בממוצע, בין שנתיים לחמש שנים. סמני הזקנה יתחילו להופיע בהנעה קשה של הרכב. ואם הוא לא מניע בכלל, הגיע הזמן לארגן הלוויה.

 

במקרה והתרוקן – מה עושים?

מצבר ששבק חיים יוחלף בחדש. אך ישנם מצבים הדומים לתיקון מוצרי חשמל בהם ניתן להחיות את המכשיר. הטיפול הנפוץ ביותר הוא באמצעות כבלים שמתחברים למצבר של רכב אחר. בשנים האחרונות צץ לו תחליף נוסף. חיבור הכבלים לסוללה נטענת.

בשלב הראשון צריך לחבר את הכבל האדום להדק החיובי (+) של המצבר המקולקל ובצד שני את הכבל האדום למצבר המטעין. את הכבל השחור יש לחבר להדק השלילי (-) של המצבר התקין ואת ההדק השלילי במצבר התקול. לאחר מכן יש להניע את הרכב התקין ואחריו יש לנסות להניע את הרכב עם המצבר המרוקן.

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »