חיפוש

משפטים שנהוגים לכתיבה על מצבה

לכיתוב על מצבה יש נוסחים רבים אשר כוללים את הנוסח הסטנדרטי, נוסחים דתיים, וכן נוסחים אישיים יותר.

אף על פי שקיימים מגוון נוסחים ומגוון אפשרויות לכיתוב על מצבות, ישנם משפטים שנהוג לכתוב על מצבות והם נכתבים כבר דורות.

 

ת.נ.צ.ב.ה

פירוש צירוף המילים הנ"ל הינו משפט ארוך אשר אומר 'תהא נשמתו צרורה בצרור החיים'. משפט זה הינו משפט דתי יהודי אשר מגיע מספר שמואל ופירושו קשור באמונה בחיי הנצח של הנשמות.

ביטויים דתיים נוספים אשר נכתבים על מצבות הם בדרך כלל פסוקים או חלקי פסוקים מהתנ"ך אשר מתקשרים לנפטר בדרך כזו או אחרת.

 

פ"נ/כאן קבור

פירוש ראשי התיבות פ"נ הינו פה נטמן/נקבר, אך יש משפחות אשר כותבות את צמד המילים באופן מלא. צירוף מילים זה נוצר בשל היבטים הלכתיים דתיים אשר מחייבים לציין את מקום הקבורה של הנפטר. מטרת הציון על הקבר כפולה, והיא להודיע לחיים על כך שיש כאן קבר, וכן לכבד את זכרם של המתים בציון לנפש חיה.

בנוסף, יש משפחות הבוחרות לציין גם את קרוביו החיים של הנפטר מעל שמו.

לדוגמא: "פ.נ. בעלי, אבינו וסבנו" ויוסיפו את שמו בסוף.

 

משפטי הוקרה וחיבה

לרוב, בעת כתיבה על מצבה, תרצה המשפחה להביע את הערכתה ואהבתה אל יקיריהם שנפטר ולכן יכתבו משפטים כמו "לנצח תחיי בתוכנו ואנחנו בתוכך" או "השמיים קדרו, השמש שקעה, ובלב נחרט זיכרון מלא אהבה". משפטים אלו מתארים ומדגישים את אהבת המשפחה אל הנפטר, את הגעגוע ואת הכבוד הראוי לו.

 

משפטי תיאור על הנפטר

כאמור, על מנת להנציח את הנפטר בצורה הטובה ביותר נהוג לכתוב על המצבה פסקת תיאור קצרה על אופיו ואורחות חייו.

לרוב ייכתבו תכונותיו הטובות ומעשיו הטובים של הנפטר ותיאור קצר על חייו ואמונותיו.

 

ציטוטים

ישנן משפחות רבות אשר בוחרות להנציח את אהובם בעזרת ציטוטים אשר מתארים אותו או שמא ציטוטים אשר נהג לצטט ולחיות על פי הם. ייתכן כי יהיו אלו ציטוטים מהתנ"ך או מנגד לכך ציטוטים משירים, סיפורים וכו.

ציטוטים מהתנ"ך אשר נהוג לכתוב על מצבות בדרך כלל ציטוטי הערכה ואהבה כמו "רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה" ״ומצא חן ושכל טוב בעיני אלוהים ואדם״ או לחילופין ציטוטים הקשורים במוות ובעולם הבא למשל ״עת ללד ועת למות״ . בנוסף, ציטוטים נפוצים הם ציטוטים הקשורים באהבת אלוהים   ״גם אם אלך בגיא צלמוות לא אירע רע כי אתה עמדי״.

רעיונות נוספים מידע מקיף

קיימות אלפי אפשרויות לכיתובים נפוצים יותר ונפוצים פחות. תוכלו לקבל השראה ומידע נוסף באתר כבוד מצבות אשר יעניק לכם את מלוא המידע אותו תצטרכו בנושא כיתוב מצבות, ויצירתן.

 

 

אבנים

באותו נושא
איש צילום
חצובות לצלמים מקצועיים

זקוקים לחצובה מקצועית? בפוטו נגבה תוכלו לרכוש חצובות מקצועיות מבית סומיטה האיכותיות לצילומים מרהיבים. באתר החנות תוכלו למצוא חצובות במספר דגמים לבחירתכם, לקנות במקום או

קרא עוד »
חדר
6 פריטי חובה לכל משרד

גם בעידן המודרני, ציוד משרדי הינו נצרך ושימושי למדי. למעשה, דווקא בעת המודרנית, משרד לא יוכל להתנהל ללא המעטפת הטכנית הנדרשת. ישנו ציוד משרדי אשר

קרא עוד »
בית פרטי
הכירו את קדמה סולאר

ניצול אנרגיה סולארית הינה תחום חדשני המנצל את השמש כמקור אנרגיה מתחדש לניצול עבור יצירת אנרגיה תרמית וכן להפקת חשמל. חברת קדמה סולאר מספקת ומתקינה

קרא עוד »
קופסה
מה כרוך באריזה ממוחשבת?

יש לכם מוצר מדהים ואתם זקוקים לייצור סיטונאי מהיר, איכותי ושגם יהיה אסתטי ונאה, אך מהר מאד אתם מבינים שהמוצר שלכם חריג בגודל שלו, בצרכי

קרא עוד »