חיפוש

מתי חובה להשתמש ביועץ איטום שיזהיר מתקלות

בכל בנייה או שיפוץ של בנייה תחום האיטום יהיה בין החשובים על מנת שתוכלו להישאר שקטים ובטוחים גם שנים לאחר הבנייה לא יהיו נזילות וליקויי בנייה אחרים הנגרמים בעקבות נזקי מים כמו עובש או התנפחות.

איטום לקוי ולא מספק יגרור עוד נזקים גדולים יותר מנזקים אסתטיים בלבד – המצב עלול לפגוע בערך ההנדסאי של המבנה.

 

מה זה יועץ איטום?

מומחה איטום הוא איש מקצוע בעל ניסיון והכשרה מתאימה בתחום האיטום. יועץ איטום מגיע לאתר הבנייה ומלווה את פרויקט הבנייה לכל אורכו, יבחן את העבודות וימליץ על חומר שאיתו צריך לאטום ובאילו טכניקות כדאי להשתמש למען איטום מירבי ומניעת תקלות עתידיות.

 

מה הופך מומחה איטום להיות טוב ומקצועי?

עיקר האמינות והמקצועיות בתחום הזה יהיה הניסיון והוותק של אותו איש המקצוע, זהו לא רק בקיאות בחומרי הגלם והטכניקות אלא פתרון מדויק לכל בעיה שכל מקרה הוא אחר ודורש פתרון אחר. בנוסף פיתוחים טכנולוגיים בתחום הבנייה מתפתחים ומשתנים כל הזמן. מומחה איטום טוב יתאים את עצמו לטכניקות והחומרים החדשים.

 

מתי צריך להתייעץ עם יועץ האיטום?

בכל בנייה של מבנה חדש יש להתייעץ עם יועץ האיטום לשלבים הבאים –

  1. אישור הכנת פני הבטון – בדיקה לפני שיטוח הבטון שהכל חלק ללא שאריות ברזל וכו'..
  2. בדיקת איכות האיטום לפני כיסוי הקירות והאם שכבת האיטום מספיקה והאם התייבשה לחלוטין.
  3. אישור הגנה על האיטום – אישור טכניקת וחומר הכיסוי שיהיה מעל שכבת האיטום.
  4. בדיקת איטום בחדרים רטובים כמו שירותים ומקלחת.

 

מקומות רגישים בבית

יש להקפיד על בדיקה כפולה באיזורים שקשה להגיע אליהם במקרה הצורך כמו – מרתפים, קירות מפרידים בין מפלסים ואזורים מרוצפים. בנוסף מקומות רטובים באופן קבוע כמו שירותים מקלחת ומטבח.
בתחום האיטום מומלץ לא לחסוך בעלות והשקעה מכיוון שתיקונים לאחר מכן יהיו קשים ויקרים.

 

למי פונים במקרה של עבודת איטום לקויה?

  1. חברת ביטוח – בבית בו אין בעיות כרוניות של רטיבות ניתן לפנות לחברות הביטוח המבטחת את הבית ותוכלו לקבל זיכוי על עבודת איטום חדשה. במקרה זה שימו לב שחברת הביטוח בוחרת בקבלן ניטרלי ואמין שייתן דעה אובייקטיבית בנזקים שנגרמו מליקויי איטום.
  2. קבלן איטום – ברוב המקרים קבלני איטום חותמים על אחריות עבור בעיות שהתגלו בטווח זמן סביר מסיום הבנייה, לכן אם זה המקרה תוכלו לפנות ישירות אליו.
  3. בעל מקצוע בתחום האיטום – ניתן לפנות לחברת האיטום מולה עבדתם, במידה והחברה מסרבת להפעיל את האחריות תוכלו לפנות לתביעה משפטית. אם יתגלה שהליקוי נגרם בעקבות פגיעה וכשלים שלא קשורים בעבודת האיטום אלא בעל מקצוע אחר או פגע אחר התביעה לא תתקבל.

 

לסיכום

ביצוע איטום כראוי חשוב במיוחד ולא כדאי לחסוך באמצעים, בהצלחה.

 

אנשי תחזוקה

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »