חיפוש

מתי משתמשים בסילר לבטון ואיך עובד התהליך?

סילר לבטון הוא מעין שכבת הגנה נוספת שצובעים מעל הבטון, המעניקה מראה חיצוני נקי ויפה לבטון שהוא חומר גס ולא כל כך ידידותי כלפי חוץ. הסילר הוא חומר אטום שמיצר שכבת הגנה חיצונית לבטון. בנוסף, הוא מעניק מראה שונה ומרקם יותר נעים לפני השטח, וגם שומר על הבטון מנזקים כמו מים, בוץ, אבק, שמש ולחות.

 

מתי משתמשים בסילר לבטון?

שימושי הסילר הם רבים וניתן למצוא הרבה שימושים שונים בסילר לבטון. לרוב השימוש בו יהיה לצורך החלקת משטח הבטון לדוגמא במשטח המיועד לרצפה של מפעל או חנות, מגרש או אולם ספורט, מדרכות, רחבות ריקודים, ועוד שמושים רבים בתחום הריצוף.

שימוש נוסף שניתן לעשות בחומר כמו סילר לבטון הוא להשתמש בו כמו לכה ולמרוח אותו על משטחים שצריכים הגנה מנזקי מזג האוויר כגון סלעים, אבנים, תשתיות בניה, משטחי מתכת, ועוד. כמו כן הוא מיועד גם לשימושים שונים בבריכות שחיה כגון הגנה על משטחים הצמודים לבריכה, משטחי הליכה, קירות דקורטיביים ועוד.

 

איך עובד התהליך של שימוש בסילר לבטון?

ראשית יש להבין על מה אנו רוצים להגן ומפני איזה נזקים צריך לשמור על החומר. לאחר שהבנו שסילר יוכל לפתור לנו את הבעיה, נצטרך לבצע מספר פעולות. ראשית יש לנקות היטב את המשטח עליו אנו רוצים לשים את הסילר, מכל אבק או לכלוך גס או דק הנמצא עליו. מומלץ לעשות זאת בשלב ראשוני עם מים, ואפילו להשתמש במכונות שטיפה בלחץ כדי להוריד היטב את הלכלוך. לאחר הייבוש ניתן למרוח את הסילר בכמה שכבות ולחכות לייבוש סופי.

 

מה עוד חשוב לדעת על סילר לבטון

לרוב החומר מגיע בתור 2 רכיבים שאותם יש לערבב זמן קצת לפני השימוש, ורק אז ליישם אותם על המשטח הרצוי. ניקיון המשטח חשוב שכן אם יישארו לכלוכים אפילו קטנים החומר יתחיל לאחר זמן להתקלף בקלות ולרדת מהמשטח, וכמובן לשמור עליו באפקטיביות נמוכה בהרבה. הסילר לרוב עמיד בפני השמש ומתאים לשימוש בחוץ באוויר הפתוח.

 

כמה עולה תהליך של שימוש בסילר לבטון?

כמובן שעלות השימוש תלויה במספר מאפיינים כגון גודל המשטח אותו אנו רוצים לכסות, איכות ההגנה על המשטח שנגזרת כתוצאה מכמות השכבות שניישם על המשטח, וכמובן איכות החומר עצמו. כיום יש מספר חברות המייצרות את הסילר, וכדאי לקבל המלצות מבעלי מקצוע על החומר האיכותי ביותר והתואם ביותר למטרה שלכם. ניתן לומר שעלות חומר הסילר נעה מעשרות שקלים לאריזה קטנה ועד כמה מאות לפחים גדולים של עשרות ליטרים.

 

סיכום

השימוש בסילר לבטון הוא הכרחי כשנרצה להגן על משטח בטון או חומר אחר מנזקי מזג האוויר, או במידה ונרצה להעניק לחומר או למשטח מסוים גוון אחר, טקסטורה שונה או מרקם נעים יותר.

בֵּטוֹן

באותו נושא
אדריכלות ירוקה
2 פרמטרים לבנייה ירוקה

בנייה ירוקה הפכה להיות שם דבר בשנים האחרונות. נדמה כי יותר ויותר קבלנים מעדיפים לבצע בנייה באמצעות הליך שכזה. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל

קרא עוד »