חיפוש

מתי פונים לעורך דין צבאי וכיצד הוא עוזר בטיפול משפטים צבאיים

עורך דין צבאי הוא עורך דין המטפל בכל מה שקשור לנושאים הקשורים לצבא. עורך דין נותן עצות והכוונה עבור חיילים אשר מצאו את עצמם במצב מורכב מבחינה צבאית, בין אם מדובר על שחרור מהצבא, פגיעה מהמערכת הצבאית וגם חיילים אשר הסתבכו בעבירה פלילית.

מערכת המשפטית הצבאית היא מערכת משפטית מורכבת מאוד. מערכת הצבאית היא מערכת שקשורה לאכיפה של סדר ומשמעת בכל מה שקשור לנושאים המתרחשים בתוך המערכת הצבאית. אז מתי פונים לעורך דין צבאי? ואיך הוא עשוי לעזור לכם?

 

מערכות המשפט הצבאי

במערכות המשפט הצבאי, יש שתי מערכות עיקריות שתפקידן היא לעשות סדר ולהחדיר משמעת. המערכת הראשונה היא דין משמעותי – בו החייל נשפט בפני קצין או שופט בכיר ולחייל אין זכות של ייצוג על ידי עורך דין צבאי.

השנייה היא בית צבאי, בבית דין הצבאי אוכפים עבירות פליליות שחיילים חשודים בביצוע שלהן במסגרת של השירות הצבאי. עבירות כגון עבירות סמים, אלימות, נשק, מין או עבירות הקשורות בעריקות והשתמטות. בבית הדין הצבאי זכאים חיילים לייצוג על ידי עורכי דין צבאיים.

 

מתי פונים אל עורך דין צבאי

פנייה אל עורך דין צבאי היא במקרים כמו חשד לעבירות וחקירה על ידי מצ״ח, או חייל שהואשם בביצוע של עבירות פליליות בבית דין צבאי. במקרה כזה, חייל רשאי לשכור עורך דין צבאי פלילי פרטי. במקרים רבים, הפנייה אל עורך דין צבאי נעשית על ידי בני משפחה של החייל אשר לרוב מוצאים את עצמם אובדי עצות אל מול התהליך או מערכת המשפט הצבאית.

במקרים כאלה, בני משפחה רבים רוצים לשכור את השירות הטוב ביותר עבור האנשים שהם אוהבים.

 

עזרה במשפטים צבאיים

יש כמה מקרים שמומלץ לפנות אל עורך דין צבאי והוא יעזור בטיפולם. מקרים כמו:

זימון לחקירה פלילית על ידי מצ״ח – אם החייל זומן לחקירה, מומלץ לקבוע קודם כל פגישה עם עורך דין צבאי עוד בטרם ההגעה אל הפגישה, על מנת להתכונן אליה בצורה המיטבית ולקבל את כל המידע הדרוש.

במהלך החקירה – החוק אומר המפורש שכל נחקר רשאי להיוועץ עם עורך דין, לא מעט חיילים לא מודעים לחוק זה שעשוי לעזור להם בחקירה זו.

כאשר מתביישים לשתף – לעיתים חיילים מתביישים לשתף את הקרובים אליהם, עורך דין יהיה מחויב באופן מקצועי לשמור על המידע וגם לעזור לאותו אדם להתמודד מול החקירה הפלילית. על העורך דין חל חיסיון, שכל מה שנאמר בשיחה מול הלקוח שלו לא יתפרסם. דבר זה עוזר לחיילים רבים לסמוך על העורך דין ולשתף אותו, כך שיוכלו להתמודד בצורה טובה יותר אל מול החקירה או עם האישום.

 

לסיכום

עורך דין צבאי תורם רבות לחיילים להתמודד אל מול מערכת המשפט. עורך דין יכול לעזור לחיילים רבים להתנהל מול אישומים, בכך שהוא נותן הדרכה ודרכי התמודדות אל מול האשמות ויהיה אחראי על חיסיון מלא על כל הפרטים אשר החייל משתף.

צבאי

באותו נושא