חיפוש

ניצבים לפני תביעת ביטוח? מדריך חובה עבורכם

הגשה מוצלחת של תביעת ביטוח אינה דבר של מה בכך. במקרים רבים חברות הביטוח מערימות קשיים על מבוטחיהם בדרך לקבלת התגמולים להם הם זכאים. לכן בכתבה הבאה נציג מדריך חובה עבור כל אלו שעומדים לפני תביעת ביטוח.

 

אין תביעה בלי עורך דין

עו"ד תביעות ביטוח הוא מצרך חובה בתביעת הביטוח הבאה שלכם. נכון, אפשר להגיש את כל הטפסים בצורה עצמאית ולקוות לטוב, אך במקרים רבים הגשה עצמאית מביאה לתוצאות הרבה פחות טובות מאלו שהיו מתקבלות אילו גורם משפטי מוסמך היה מעורב בתמונה. עורך דין משפר משמעותית את הסיכוי לקבל כספים מהתביעה, כמו גם את גודל הסכום עליו מדברים.

זאת מהסיבה הפשוטה שלעורך דין המתמחה בתחום יש הכרה רחבה עם שיטות הפעולה של חברות הביטוח, נקודות התורפה שלהם, סעיפי החוק השונים הנוגעים לביטוח ועוד פרטים שחשוב לדעת כאשר ניצבים לפני תביעה מסוג זה. לכן חשוב לא להתעצל ולא להתקמצן מכיוון ששכירת עורך דין תביעת ביטוח היא בהחלט השקעה משתלמת לטווח הארוך.

 

מתעדים הכל

אנו חיים בעידן שבו הכל מתועד וכולנו מתעדים הכל 24/7. למשפט הזה יכולים להיות היבטים מטרידים בכל מיני מישורים אבל דווקא מזווית הביטוח מדובר באמרת חובה שמוכרחים לקיים כהלכתה. תביעת ביטוח מוצלחת מסתכמת על תיעוד מלא של כל מה שצריך לתעד בהקשר לתביעה, בין אם מדובר בתביעה עקב תאונת דרכים, תאונת עבודה, נכות, או כל סוג אחר של מקרה ביטוח. לתיעוד מלא ומקיף של העניין אשר דורש בירור יש השפעה מופלאה על סיכויי התביעה. אחד התירוצים הפופולריים של חברות הביטוח השונות הוא היעדר תיעוד או תיעוד לא מספק, ולכן אסור לתת להם אותו.

 

לא מתפשרים בהכרח

הסכם מקובל בעולם הביטוח הוא הסכם פשרה, במסגרתו המבוטחים מקבלים את כספם במהירות ללא נוכחות בבית המשפט. מבוטחים רבים רוצים להשיג כסף במהירות ולכן מתפתים להסכמים מסוג זה, אלא שבמציאות לא כדאי לתמיד ללכת עליהם. במסגרת הסכמים אלו חברות הביטוח מציעות לרוב למבוטחים סכומי כסף נמוכים בהרבה מאלו שמגיעים להם ולמעשה גוזרות רווח נאה מהרצון של לקוחותיהם לקבל את הכסף במהירות עם מינימום טרדות.

עם זאת חשוב לפעמים להתעקש ולא להסכים לפשרה הראשונה שמוצעת לכם במסגרת התביעה. מצד השני, חשוב לקחת בחשבון את כל ההיבטים הנכללים בהליכה לבית המשפט. במידה ומביאים את חברת הביטוח למשפט, כל העניין יעלה לכם בהרבה יותר כסף, זמן ומשאבים. לכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו ולא לרוץ לבית המשפט אם אין בכך צורך מהותי, כגון סכומי כסף גדולים שלא מגיעים אליכם.

 

וועדה רפואית היא לא דבר ספונטני

אימת המבוטחים היא הוועדה הרפואית של חברת הביטוח, המקום אשר קובע את יכולתם הרפואית של הלקוחות מבחינת החברה. חשוב להגיע לוועדה מוכנים עם כל המסמכים הנדרשים ועם פירוט מלא של כל הבעיות הגופניות מהם סובל המבוטח.

ביטוח

באותו נושא
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים

כוועד בית האחראי על ניהול רכוש משותף, יש חשיבות מכרעת להבין את החשיבות של ביטוח וועד בית. תחומי האחריות שלכם כוועד בית, כוללים תחזוקה יומיומית,

קרא עוד »