חיפוש

נעלי צעד ראשון – למה חשוב שיהיו רחבות

אז התינוק או הפעוטה שלכם התחילו לעשות את הצעדים הראשונים. צילמתם סרטונים, הראתן לסבתות, שיתפתן בסטורי ומה הצעד הבא? נעלי צעד ראשון!  מרגע שהתחלתם להתייעץ, מכל הכיוונים דאגו להזכיר – חשוב שיהיו רחבות! אבל למה זה כל כך חשוב?

 

מה אלו בכלל נעלי צעד ראשון?

נעלי צעד ראשון הן נעליים  שנועדו לשלב בו התינוק כבר מתחיל ללכת. כלומר, אלו לא נעליים שנקנה לתינוק שעדיין זוחל או שרק מתחיל לעמוד. הן נועדו להקנות לתינוק ההולך תחושת ביטחון ולסייע ביציבות עבור תינוקות שתחום זה יותר מאתגר עבורם.

בעקרון, הליכה יחפה היא ההליכה הכי טבעית לתינוק ונעדיף לאפשר לו לעשות זאת למשך כמה שיותר זמן. אבל – וזה אבל גדול – לא בכל מקום היא מתאימה. יש משטחים, בעיקר מחוץ לבית, שהליכה יחפה עליהם עשויה להיות מסוכנת. אבנים חדות, זכוכיות, מסמרים, רצפה חמה או מזג אוויר קר הם חלק מהסיבות לכך.

נעל צעד ראשון טובה ומתאימה תאפשר לכף הרגל של התינוק לגדול, לצמוח ולהתחזק בצורה טובה, בריאה ונכונה.

 

למה חשוב שהנעליים יהיו רחבות?

כשקונים נעלי צעד ראשון חשוב להקפיד על מאפיינים שונים של הסוליה (עובי, חספוס וכדומה), על משקל הנעל, החומר ממנו היא עשויה ועל מבנה הנעל. אחד הדברים החשובים ביותר במבנה הנעל הוא שהיא תהיה רחבה באצבעות. העובדה שנעליים אלו רחבות באצבעות וצרות בעקב מספקת להן את האיזון המבוקש ומסייעת בצעדים הראשונים של הילד.

שימו לב שהכוונה בנעליים רחבות היא לא לנעליים גדולות. נעליים גדולות מדי או קטנות מדי יפגעו בהתפתחות התקינה של הרגל של התינוק. הן יקשו על היציבה  של התינוק שאינו יציב ממילא ועל ההליכה שלו.

מידת הנעל של הפעוט משתנה בערך כל שלושה – ארבעה חודשים. נעליים שיש בהן מספיק מרחב תנועה לאצבעות יאפשרו לו לגדול ולהרגיש בנוח בתוכן ללא צורך לקפל את האצבעות. אל תטעו – זו לא דרך לחסוך כסף ולהימנע מקנייה של נעל נוספת כשהוא יעלה במידת הנעליים, וחשוב לקנות נעליים חדשות כשכבר אין לאצבעות מקום לנוע באופן חופשי בנעל.

 

איך אני יודעת שהנעל מספיק רחבה?

נעלי צעד ראשון יהיו מספיק רחבות אם הבוהן והאצבע השנייה לא מגיעות לקצה, כך שנשאר עוד כחצי ס"מ עד ס"מ שמאפשר לאצבעות לנוע בחופשיות בתוך הנעל. מומלץ למדוד את הנעל בעמידה, כך שהרגל תתרחב למנח של ההליכה. רק כך נדע האם באמת יש מספיק מקום.

אם התינוק עייף, מסרב לצאת מהעגלה או שלקחת אותו לסיבוב בחנות נעליים זה כמעט בלתי אפשרי – אפשר לצייר את מבנה כף הרגל ובחור נעל תואמת לציור. הפתרון הזה פחות מומלץ ונעדיף לוודא שהרגל של התינוק או הפעוט אכן מתאימה בצורה טובה לנעל.

נעלי צעד ראשון

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »