חיפוש

5 נתונים שאולי לא ידעתם על התקפי חרדה

התקפי חרדה – דבר יחסית נפוץ. למרות זאת, לא שומעים עליהם הרבה, או על משמעותם וההרגשה של החווים אותם. אז למה הם נגרמים, כמה זמן לוקח התקף חרדה ואיך ניתן לטפל זה? הנה כמה נתונים שאולי לא ידעתם על התקפי חרדה.

 

אז מה זה התקף חרדה?

התקף חרדה הוא מצב בו המוח מפרש סיטואציה בצורה קדומה של לחץ – מערכת האחראית בגופנו על תגובה למצב סכנה מפרשת סיטואציה ככזו המהווה סכנה ממשית, וגורמת להפרשה של הורמונים ממריצים שגורמים לגוף להיות דרוך לסכנה. הגוף מתחיל להציג סימפטומים שמקורם ניסיון להתכונן לאירוע המסוכן, אך לרוב לא מדובר באיום ממשי. טיפול אפשרי להתקפי חרדה היום הוא טיפול פסיכולוגי, או לקיחת תרופות.

 

איך מרגיש לעבור התקף חרדה?

התחושה הכוללת אותה מתארים אלה שחווים התקף חרדה היא משהו הדומה להתקף לב. לחץ בחזה, חוסר יכולת לנשום ותחושת חוסר נוחות מתגברת. באופן כללי, תיארו החולים תחושות נלוות קשות, שמובילות לקפיאה וחוסר יכולת לתפקד. הגוף בפאניקה, וכל המערכות מגיבות בהתאם – מחנק בגרון, הזעה, סחרחורות, האצה בדופק ולעיתים גם תחושת ניתוק וריחוף.

 

כמה זמן התקף חרדה נמשך?

התקף חרדה נמשך בממוצע כמה דקות, בסביבות 5 דקות. למרות זאת, הוא ילווה בחוסר נוחות מתגבר, לפעמים רק כמה דקות לפני ההתקף ולעיתים אפילו לאורך זמן רב. במקרים מסוימים ההתקף יתחיל ויסתיים במהרה, אך לעיתים ההתקף ימשיך גם לכמה שעות, ויוביל לתחושה של חוסר נוחות לאורך המון זמן עד סיום ההתקף.

 

מה הסימנים הנלווים להתקפי חרדה?

התקפי חרדה לרוב לא יבואו לבד. לרוב, יבואו יחד עם הפרעות חדרה שונות, כלומר מבלד התקפים שונים החולים יחוו חרדה בנוגע לנושאים שונים במהלך הימים. חוץ מזה, לוקים בהתקפי חרדה יפרשו לא נכון כל מצב ככניסה להתקף. מספיק שסיטואציה מלחיצה מעט או גורמת להזעה, זה יכול להוביל לפירוש הסיטואציה כהתחלה של התקף חרדה וניסיון הסתגרות והימנעות מסיטואציות מלחיצות (המון פעמים גם החשש שהתקף מגיע יוביל, בסופו של דבר, להתקף).

 

איך מטפלים בזה?

היום מוצעים טיפולים שונים להתקפי חרדה, רובם טיפולים פסיכולוגיים, אך חלקם גם משלבים טיפול תרופתי. בין הטיפולים הפסיכולוגיים ניתן למצוא טיפולים רגילים – שיחות עם מטפל, ניתוח והשלמה עם מצבי חרדה עד הגעה לרגיעה. בנוסף, ישנם טיפולים יותר מכוונים. הטיפול הפסיכולוגי המומלץ ביותר להתקפי חרדה הוא טיפול CBT – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. הטיפול כולל כמה חלקים – הסבר והרחבת ידע החולה במה שקורה לו, חשיפה שלו לסיטואציות מסוימות ומניעה של תגובות שרק מחזקות את ההתקפים ותדירותם.

 

לסיכום…

התקפי חרדה זה דבר קשה ולא נעים, שאלה הלוקים במצב זה יכולים לחטוף גם ברגעים לא צפויים ובעקבות סיטואציות יום יומיות. למרות חוסר הנוחות, מוצעים טיפולים יעילים רבים למצב המאפשרים אורח חיים רגיל ככל האפשר – וחיים טובים גם בזמן ההתמודדות.

רופא

 

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »