חיפוש

עורך דין הטרדה מינית – סדר הפעולות להגשת תביעה

במידה וחווית הטרדה מינית ואת מעוניינת לממש את זכותך המשפטית על מנת להגיש תביעה כנגד המטריד על מנת לקבל פיצוי – מאמר זה בשבילך, שכן ישנים שלבים שונים הקשורים להגשת התביעה שחשוב לדעת טרם הגשת התביעה.

ככלל, הטרדה מינית היא סוגייה משפטית סבוכה המשתנה מאוד בהתאם לכל סיטואציה וסיטואציה שבה אירע האירוע – שכן התנהגות או אמירה מסוימת יכולה להיות לגיטימית בהקשר אחד ולא לגיטימית בכלל בהקשר אחר.

 

האם נגרם למוטרדת נזק שניתן להוכיח?

אחת השאלות הראשונות שיש לשאול כאשר מדובר על תביעות של הטרדה מינית הוא האם נגרם למוטרדת נזק שניתן להוכחה משפטית או לאו. ככל שמדובר על מצב ובו אין נזק זולת ההטרדה או לחילופין לא ניתן להוכיח את הנזק – ישנה תקרת פיצויים קשיחה יחסית המגבילה את כמות הפיצוי שניתן לדרוש מן המטריד. בהתאם, יש לערוך את השקלול הפנימי האם משתלם להגיש את התביעה או לאו.

ככל שישנו נזק, מכל סוג שהוא (נכות נפשית, צורך בטיפולים נפשיים, מוגבלות יום יומית, בעיות חברתיות או בעיות וכולי) – יש לבדוק על כמה הוא עומד, לצד נזקים שאינם ממוניים כמו פגיעה ברגשות. בהתאם לסכום המצטבר בוחרים באיזה אופן להגיש את התביעה ולאיזה בית משפט.

 

האם מעוניינים להיחשף?

במסגרת ההליכים המשפטיים, הנסובים סביב ההטרדה המינית תהיה חקירה ווידוא אינטנסיבי הקשורים לעובדות המקרה. במסגרת הליכים אלו ינסו עורכי הדין של הצד השני לערער את המהימנות של המוטרדת בכל מיני דרכים – דבר שיכול להיות טראומטי וחושפני לא פחות מאשר אירוע ההטרדה עצמו.

כאשר מגישים תביעה, חשוב מאוד לדעת שמסמכים שונים המעידים על התרחשות הדברים (תלונה לממונים בעבודה, תלונה למשטרה, עדכון של קולגות או חברים או עדי ראייה שונים) – יכולים להוות בסיס משמעותי מאוד לדיון המשפטי באשר למהימנות העובדות המתוארת ולכן יש לשקול זאת היטב.

כאשר בוחרים להגיש תביעה, יש לעשות זאת לאחר התבוננות וייעוץ מקיף עם עורך דין – אשר מוודא את סיכויי התביעה ברמה העובדתית בהתאם לנתונים השונים שהוצגו בפסקה לעיל. למידע נוסף, בדקו באתר https://www.dw-law.co.il/

 

הסכמי פשרה

כאשר מעוניינים להגיש תביעה – פעמים רבות עצם ההתרעה מטעם עורך הדין שהולכים לפתוח בהליכים משפטיים יכולה להביא את הצדדים לניסיונות להתפשר (כאשר לרוב ההתפשרות נעשית כאשר הנתבע לא כופר בעובדות שהטריד מינית).

כבר בעת הגשת התביעה כדאי לחשוב מראש על הסיטואציה הזו – האם הסכם פשרה מגיע בחשבון? באילו תנאים הולכים להסכים לו וכיוצא באלו. למשל, האם המוטרדת מעוניינת לחתום על הסכם סודיות שלא יאפשר את חשיפת עובדות המקרה ואת שמו של המטריד?

 

סיכום

כאשר מגישים תביעה להטרדה מינית ישנם שלבים רבים, אשר רובם קשורים לאיסוף הנתונים העובדתיים – האם הייתה פגיעה, כמה פגיעה הייתה, האם ניתן לאשר את העובדות, וחלק טקטיים, למשל האם מעוניינים להתפשר ובאילו תנאים.

- סדר הפעולות להגשת תביעה

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »