חיפוש

5 סוגי ביטוחים לבניין משותף

כמו שחשוב לבטח את הדירה הפרטית שלכם, חשוב שתבטחו את החללים המשותפים בבניין, כי מי ישלם על הנזקים שאולי יקרו בהם? אל תקלו ראש ותחשבו שלא יקרה כלום, כי דווקא אז המציאות תפתיע אתכם ויהיה

בעיה.

ביטוח בניין משותף זה עניין נפוץ למדי וניתן לרכוש פוליסה בקלות.

חשוב שתכירו את סוגי הביטוחים השונים לפני שתרכשו פוליסה, כיוון שזה יעזור לכם לעשות בחירה טובה יותר.

 

ביטוח המבנה

הביטוח הבסיסי ביותר הוא זה שדואג לכם במקרים בהם יש נזק לרכוש עצמו – לצנרת, לקירות, למעלית וכדומה. אם הנזק נוצר מגורם שלא תלוי באף אדם (הצפה ממי גשמים למשל), אזי הביטוח ישלם את חובו ולא ייתבע אדם אחר. אך אם הנזק נגרם בגלל אדם מסוים, הביטוח ישלם את החוב שלכם, אך אולי הוא ייבחר לתבוע את הגורם לנזק. לפרטים על חברת ביטוח מקצועית – ביטוח בניין משותף.

 

ביטוח לעובדים בבניין

העובדים בבניין שמגיעים מחברות שונות, עלולים להיפצע או להינזק במרחב המשותף בבניין. החברות שמעסיקות את העובדים עלולות לתבוע את הדיירים וחשוב שלכם יהיה סעיף בפוליסה שדואג למקרים כאלו. אל תתפשרו על כך, כי זה עלול להגיע לסכומי כסף גדולים.

 

ביטוח צד ג'

כמו בשאר הביטוחים, צד ג' הוא ביטוח שתקף לאנשים שלא גרים בבניין אבל נפגעו כששהו בו או בגללו – למשל נפלו במדרגות. חברות הביטוח של אנשים אלה עלולות לתבוע אתכם אם לא יהיה לכם ביטוח צד ג'. בדומה לביטוח עובדים, אנשים נוטים לזלזל בסוג זה של ביטוח, אך נסו לקחת אחריות ולא לוותר על הסעיף הזה בפוליסה.

 

ביטוח בעצמכם או מטעם ועד הבית?

תוכלו לרכוש את הפוליסה שלכם על ידי ועד הבית, כלומר בשיתוף עם שאר דיירי הבניין וועד הבית אחראי על הפנייה לחברת הביטוח. כמובן שעדיף לבחור בביטוח שמשותף לשאר חברי הבניין, הן מבחינה כלכלית והן מצד הנוחות. אך חשוב שתבדקו היטב את תנאי הפוליסה של הביטוח, כי אולי לכם יהיו סטנדרטים גבוהים יותר בנושא זה, ביחס לשאר הדיירים.

 

איך לבחור חברה?

ראשית כל, חשוב שתבחרו בחברה שתציע לכם את כל סוגי הביטוח, כיוון שעדיף לרכוש את הכל מחברה אחת. כמו כן, כדאי לבדוק האם לקוחות החברה מרוצים ממנה – לקוחות מרוצים מעידים על חברה טובה. יתר על כן, חשוב שתבררו היטב את השירותים בחברות השונות ואת הפרש המחירים, כך תגיעו לבחירה נכונה.

 

סיכום

ביטוח בניין משותף הוא ביטוח חשוב ביותר, לכן חשוב שלא תוותרו עליו. יש מספר סוגים של ביטוחים בתחום זה כפי שראיתם בכתבה, אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לרכוש את כל הביטוחים כדאי שתעשו זאת כיוון שזה נותן שקט וביטחון. מקווים שעזרנו לכם לבחור טוב יותר, בהצלחה!

 

מגן

באותו נושא
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים
6 יתרונות בביטוח ועדי בתים

כוועד בית האחראי על ניהול רכוש משותף, יש חשיבות מכרעת להבין את החשיבות של ביטוח וועד בית. תחומי האחריות שלכם כוועד בית, כוללים תחזוקה יומיומית,

קרא עוד »