חיפוש

סוגי רצפת גומי וההבדל ביניהם 

אנחנו מכירים את רצפות העץ ואת רצפות השיש בתור רצפות נפוצות ופופולאריות, אך האם יצא לכם לשמוע על רצפות עשויות גומי? רצפות אלו הן רצפות חדשות יחסית, העשויות מגומי, ומציעות מגוון יתרונות שונים. גם מוצר חדש כמו רצפת גומי כולל כמה סוגים שונים. במאמר הבא נסקור את הסוגים השונים וההבדלים ביניהם.

 

רצפת גומי – מה זה אומר בכלל?

לפי השם שלה, זה לא כל כך מסובך להבין. רצפת גומי כפי שמייצרים אצל גומי תל אביב היא רצפה שהחומר העיקרי ממנו היא עשויה הוא גומי. למעשה, מדובר על צמיגים ממוחזרים, שבמקום להשמיד אותם ולזהם את הסביבה, נמצא פתרון שימושי להם.

הרצפה שמתקבלת בתהליך העיבוד היא ריצפה שמתעלת את התכונות החיוביות של הגומי. היא קשיחה אך יש בה אלסטיות שמאפשרת דריכה נוחה יותר על המשטח.

רצפת גומי

יתרונות מגוונים

רצפת גומי על סוגיה השונים נושאת כמה יתרונות. ראשית, מדובר על רצפה שמיוצרת בתהליך שאינו מזהם את הסביבה. בנוסף, היא גורמת לפחות רעש לעומת רצפות אחרות שעשויות מחומרים אחרים בעת הדריכה.

היא מגדילה את הפרודוקטיביות מעצם היותר מוצר אגרונומי, דבר שיכול להיות משמעותי בעת התקנה של רצפה כזאת במקומות תעשייתיים עם עובדים שהולכים הרבה במהלך שעות העבודה שלהם.

 

מבחר של סוגים

למרות שמדובר על מוצר חדש יחסית, ישנם כמה סוגים של רצפות גומי. מכיוון שלכל אדם, או לכל גוף שמעוניין בהתקנת רצפה יש רצונות שונים וצרכים שונים, נוצרו סוגים נפרדים של רצפות גומי. כל סוג מתאפיין בתכונות שונות, בהתאם לצורה בה הוא נוצר, על מנת שכל רוכש יוכל להפיק את המיטב מהרצפה שמותקנת אצלו.

 

PVC

באמצעות PVC מייצרים מוצרים רבים בתעשייה כיום. בין היתר, באמצעות ה-PVC ניתן לייצר גם משטחים שימשו בתור רצפת גומי. מדובר על חומר דק יחסית, קל משקל, קל לעיבוד וקל לייצור. רצפת גומי עשוית PVC יכולה להתאים למקומות גדולים, כמו מפעלים למשל, שזקוקים לכיסוי רצפתי נרחב.

רצפת גומי

וינופלור

וינופלור הוא סוג מסוים של PVC, בעל תכונות איכותיות יותר. הוא חומר שמועד פחות לשחיקה, בעל עובי דק במיוחד ויכולות בידוד של חום וקור גבוהות ביחס לעובי הדק שלו. ניתן לפרוס אותו גם על רצפות רחבות.

 

משטח גומי עם חורים

משטח גומי עם חורים מתאפיין בעובי וקשיחות גדולים יותר של השטיח. העובדה שהשטיח מחורר מאפשרת שימוש דחוס יותר בגומי שמרכיב את השטיח, מה שמאפשר יצירת משטח המוני וקשיח. הדריכה על משטח זה מאוד שקטה, מכיוון שנוצר בידוד מוחלט בין הקרקע למשטח.

 

בחירה מותאמת

יש לא מעט סוגים שונים של רצפות גומי. PVC, משטח מחורר או וינופלור – לכל אחד מהם יש מאפיינים מסוימים ותכונות מסוימות. באמצעות בחירה מותאמת, לצרכים ולדרישות הנתונות, ניתן להנות מרצפת גומי איכותית במיוחד.

רצפת גומי

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »