חיפוש

4 סיבות ללכת לטיפול זוגי מקצועי

בכל מערכת יחסים ישנן עליות ומורדות, וככל שמערכת היחסים ארוכה יותר הסיכוי להתעוררות משברים גבוה יותר.

אז איך יודעים מתי מדובר בקושי חולף ומתי אין אפשרות לגשר את הפערים? על מנת לענות על השאלה הזאת יש לבחון מהן הסיבות שבגללן כדאי לפנות לטיפול זוגי.

כאמור, לכל מערכת יחסים יש את המשברים שלה, ועל אף שכל בעיה ייחודית לאותה מערכת יחסים ישנן קטגוריות אליהן משתייכות כל הבעיות השונות ולפיהן אפשר לבחון את השאלה מתי צריך ללכת לטיפול זוגי?

 

5 סיבות שבגללם כדאי לפנות לטיפול זוגי

  1. חוסר יכולת או קושי בתקשורת

כאשר מתפתח מצב בין בני זוג בו המריבות מתחילות לחזור על עצמן, בני הזוג לא מצליחים להגיע לפתרון או פשרה, והם חווים קשיים לבטא את עצמם באופן מלא, צד שלישי אובייקטיבי ומקצועי יכול להוות את הפתרון המוצלח ביותר.

חשוב לזכור שלא כל משבר צריך להיגמר בהכרח בפרידה, ולפעמים יש צורך ברכישת כלים לפתרון בעיות והגעה לפשרות.

 

  1. לאחר מקרה של בגידה או משבר אמון

משבר באמון אכן מהווה מכה קשה ואיום גדול על מערכת יחסים, אך בעזרת טיפול זוגי ניתן להגיע לשורש הבעיה, להגיע להבנה בין בני הזוג, ולהחזיר את האמון למערכת היחסים.

פגיעה באמון ובמיוחד בגידה היא מטבע הדברים אירוע כואב ואישי מאוד, ועל כן ברוב המקרים נדרש מתווך מקצועי שיביא להבנה בין בני הזוג.

 

  1. לפני מיסוד הקשר

יכול להיות שזה ישמע משונה, אך פנייה לטיפול זוגי אינה בהכרח הצעד האחרון לפני פרידה. לפעמים כדאי לפנות לטיפול לא על מנת לטפל בבעיה, אלא על מנת לרכוש כלים לטיפוח ושימור מערכת יחסים בריאה לפני שעומדים מתחת לחופה ומתחילים חיים משותפים ביחד.

  1. תהליך ליווי פרידה באופן בריא

אכן, לפעמים גם לאחר שבני זוג מגיעים להבנה שמערכת היחסים לא נועדה לעבוד יש סיבה לפנות לטיפול זוגי. במקרים אלו מטפל זוגי מלווה את הזוג בתהליך הפרידה תוך התייחסות לסיבות הפרידה, ומאפשר שיח פתוח וכנה ונותן במה לדיון בפגמים שהיו במערכת היחסים.

סיבה זו רלוונטית במיוחד לזוג עם ילדים, על מנת לאפשר פרידה בריאה שתעזור לשמר יחסים נעימים בין הפרודים שלא תפגע בילדים.

ישנן סיבות רבות לפנות לטיפול זוגי, בין אם מדובר בניסיון למניעת פרידה, ליווי תהליך הפרידה, או רכישת כלים לטפח מערכת יחסים מתפקדת.

 

לסיכום

ההחלטה לפנות לטיפול זוגי מקצועי אינה החלטה פשוטה לאף זוג, אך זיהוי מהיר של כשלים ביחסים וטיפול בהם יכול להוות את ההבדל בין פרידה לפריחה. לא כל זוג נועד לחיות ביחד לנצח אך לא כל משבר בהכרח מחייב פרידה, וחשוב לזכור שההחלטה צריכה להיות משותפת על מנת שהתהליך יהיה אפקטיבי. ישנם מגוון מטפלים בכל אזורי הארץ אליהם ניתן לפנות להתייעצות.

חתן וכלה

 

באותו נושא
כדורים
4 דרכים לשיפור המערכת הזוגית

החיים הבוגרים מזמנים איתם את הצורך בבניית מערכת יחסים בוגרת, מכילה, אוהבת ויציבה. זוגיות מהווה עוגן, וחייבת להתקיים כאשר שני בני הזוג מעוניינים זה בחברת

קרא עוד »