חיפוש

עושים שינוי משמעותי ועוברים ל- USA? הינה כל מה שחובה לדעת על הכסף שלכם

המטרה של ישראלים העושים רילוקיישן לארה"ב היא להצליח מבחינה כלכלית, לשפר את אורח החיים שלהם וליהנות מזכויות דמוקרטיות.

המאמר יפרט את כל מה שחובה לדעת על הכסף שלכם.

 

בחירת מסגרת חינוכית לילדים

משפחות שעוברות להתגורר בארה"ב חייבות לתכנן את ההתנהלות הכלכלית שלהם שמתחילה כבר בבחירת המסגרת החינוכית לילדיהם. ההבדל בין חינוך במוסד פרטי לחינוך במוסד ציבורי היא משמעותית הן מבחינת הדת והן מבחינת השפה. ישנן מוסדות יהודיים פרטיים המעניקים חינוך דתי שעולים בארה"ב בין 3,000-15,000 דולר בהתאם למדינה אליה עוברים. לעומת זאת, מוסדות חינוך ציבוריים מעניקים חינוך חינם במידה ויש לכם ויזת עבודה, אך מדובר על חינוך נוצרי רגיל.

 

מערכת הבריאות בארה"ב

מבחינת הוצאות כספיות חשוב לדעת שמערכת הבריאות בארה"ב היא פרטית ולא ציבורית כמו בישראל. לפיכך ביטוחים רפואיים יהיו הרבה יותר יקרים ממה ששילמתם בארץ באופן מסובסד. כמו כן הביטוחים אינם נרחבים כמו בארץ. במידה ולא תעשו ביטוח רפואי תצטרכו לשאת בהוצאות גבוהות מאוד על אשפוזים, תרופות, בדיקות שגרתיות וכיו"ב. גם כשתכניסו את ילדיכם למסגרות חינוכיות יתנו זאת בחיסונים שיעלו לא מעט ללא ביטוחים רפואיים, כמו גם ביטוחים לטיפולי שיניים.

 

תשלום מיסים

בין אם יש לכם אזרחות אמריקאית ובין אם לא, תצטרכו לשלם מיסים וביניהם מס הכנסה והגשת דו"חות שנתיים לגוף זה. כתושבי ארה"ב תהיו חייבים לדווח על כל ההכנסות גם בישראל הכוללות הכנסות של השכרת דירה בארץ, ריביות, רווחי הון, דיבידנדים ועוד. על מנת לקבל מידע מפורט יותר בנושא המיסוי, כנסו לאתר של מסאמריקה. חשוב לדעת שאם אתם ישראלים שמשקיעים בארה"ב ואינכם מתגוררים שם, לא תצטרכו לשלם כפל מס על נכסים וחשבונות בארה"ב ותוכלו לקבל זיכוי על תשלומי המס בארה"ב.

 

יוקר המחיה בארה"ב לעומת הארץ

כשמדובר על יוקר מחיה מדובר על תשלום שכר דירה, הוצאות נסיעה, קניות של מוצרים בסיסיים, הוצאות על רכב וכד'. כל אלו בהשוואה לישראל יכולים להיות נמוכים בהתאם להשתכרות שלכם. לכן, אם אתם עובדים בארה"ב ומשתכרים יותר מההוצאות שלכם, בהחלט תוכלו לבצע רילוקיישן מוצלח מבלי לדאוג כלכלית. אך יש לדעת שההתנהלות של הבנקים היא שונה, שיטת האשראי וצורת התשלומים גם הן שונות לחלוטין מהארץ. המעבר לארה"ב טומן בחובו שינוי לא רק מבחינת כללים, צורת לבוש, קוד התנהגות, שפה ותרבות אחרת, אלא גם התנהלות כספית נכונה, מדויקת וממוקדת. ככל שתדעו יותר מה קורה לכסף שלכם מבחינת הוצאות ומיסוי, כך תהיו מוכנים יותר למעבר לפחות מבחינה כלכלית. לסיכום, כדי לגור בארה"ב צריך אשרת כניסה, דהיינו ויזה ואישורי עבודה לכם ולמשפחתכם. יתרה מכך, אל תהמרו על מציאת עבודה ולפיכך בדקו את האופציות השונות לפני המעבר.

 

בדיקה מקיפה

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »