חיפוש

על פיקניה ושיטת הקיצוב הישראלית

מחפשים נתח בשר טוב שתוכלו להכין לאורחים שלכם כדי להרשים אותם? נמאס לכם להגיש תמיד את אותם סטייקים ואתם רוצים להעשיר את הארוחה הקרובה עם טעמים אחרים? אם כך, הגיע הזמן שתבדקו מקרוב על מה כולם מדברים כשהם מדברים על פיקניה, כי מדובר על נתח לא פחות מחלומי.

 

מאיפה הנתח הזה בכלל מגיע אלינו?

פיקניה הוא נתח נפלא בפרה שמגיע אלינו מארגנטינה, ואם יש מקום שבו יודעים להכין בשרים בצורה נפלאה, זה ארגנטינה. לכן תוכלו להיות בטוחים שאם תקפידו על ההנחיות בבחירת הנתח שלכם ובהכנה שלו, התוצאה תהיה נפלאה. פרה עצמה אנחנו רואים שהנתח הזה הוא למעשה חלק משריר הירך הדו-ראשי אשר נמצא בחלק האחורי של גב הפרה. הטעם שלו מזכיר מעט את טעם הסינטה המוכרת לכולנו, כי גם הפיקניה הוא נתח עשיר מאוד בטעמים. הוא מגיע עם פס שומן בצדו, ואם חשבתם לרגע לוותר על פס השומן הזה כדי שהנתח יהיה יותר בריא, אנחנו מאוד לא ממליצים לכם לעשות זאת. השומן הוא חלק משמעותי ביותר מכל החוויה כי הוא זה שמוסיף עוד טעמים ולכן יש לו משמעות אדירה. אם ננסה לעשות בין פיקניה ובין אנטריקוט, אנחנו נראה שהנתח לא מכיל הרבה שומן כמו אנטריקוט, וזה גם שמוביל אותנו לשאלה: איך נכון יהיה להכין אותו ?

 

תהליך בישול ארוך וממושך

על מנת שתוכלו להבטיח שהטעם הסופי של הפיקניה יהיה טוב, אתם צריכים לבשל את הנתח הזה בצורה מדויקת וממושכת, כי למעשה רצוי לרכך אותו. זו הסיבה שבגללה בישול סו-ויד הוא הפתרון הכי טוב שיש, שכן מדובר על שיטת הכנה שנמשכת שעות, אינה דורשת יותר מידי השקעה והתוצאה נפלאה. בישראל, בהתאם לשיטת הקיצוב המקומית ולשמות המקומיים, השם של הנתח הוא שפיץ צ'אך ועל פי החלוקה הישראלית לאזורים ונתחים, מספרו הוא 15. מבחינת הטעמים שלו, אנחנו רואים שהוא כולל טעמי בשר עמוקים מאוד והוא נחשב לנתח יחסית יקר.

 

החשיבות של קניית נתח כמה שיותר איכותי

סביר להניח שנתח כמו פיקניה אתם יכולים להשיג היום בלא מעט קצביות בישראל, אך בפועל, האם כולם ימכרו לכם את הטוב ביותר? התשובה היא כמובן לא. לכן אנחנו ממליצים לכם בחום לבדוק איפה אתם עומדים לקנות את הנתח הזה ואיך הוא בדיוק נראה ביום שבו מוכרים לכם אותו. אין כל טעם להתפשר על איכות הבשר, כי בין אם אתם קונים פיקניה ובין אם אתם מעדיפים נתחים אחרים, בשר לא איכותי הוא פשוט לא טעים. לכן, אם אתם עומדים להשקיע, לבחור נתח טוב, לתבל אותו כמו שצריך ולהכין אותו שעות, מה פתאום שתתפשרו על איכותי? השקיעו בבחירת נתח איכותי ביותר ותראו שלא תצטערו.

 

צלייה

באותו נושא