חיפוש

איך למקסם את הפיצויים בתביעה על רשלנות רפואית?

התנהלות משפטית חכמה ובניית תיק חזק משפרות את הסיכוי לזכות בפיצוי גבוה, ככל הניתן, עבור נפגע מרשלנות רפואית. על הלקוח לשתף פעולה עם עורך דינו. הצוות המשפטי יכול להשתמש בראיות החזקות כמנוף לפשרה ראויה שתמקסם את הפיצויים.

 

רשלנות רפואית – הסבר

רשלנות רפואית היא מצב בו בית המשפט מקבל את טענות התובע כי הנזק שנגרם לו הוא תוצאה של חריגה מהפרקטיקה על ידי הרופא או הצוות הרפואי המטפל והתנהלות לא סבירה. בכדי שבית המשפט יכיר בכך שבוצעה רשלנות רפואית יש צורך להוכיח קשר בין ההתנהלות החריגה לבין הנזק שנגרם. עו"ד רשלנות רפואית כפיר דיין דובב מסייע למטופלים החושדים כי נפלו קורבן לרשלנות רפואית.

 

חישוב פיצויים של רשלנות רפואית

אופן חישוב גודל הפיצויים עקב נזק שנגרם למטופל אינו קבוע בחוק ולשופט יש מרחב של שיקול דעת. לצד זה השופט יתחשב בנתונים שונים כמו סוג הנזק ורמתו, גילו של התובע, האם הנזק קיצר את חייו או פגע ביכולתו להשתכר. האם איכות חייו נפגעה, האם הוא זקוק לטיפול מסייע.

כמו כן השופט יתייחס לעקרון 'השבת המצב לקדמותו' במסגרתו הפיצויים שיקבעו יהיו מספיקים להשבת המצב לזה שהיה יכול להיות ללא הפגיעה, עד כמה שזה אפשרי מבחינה רפואית ונפשית. במובן זה, ככל שהנזק גדול יותר – כך הפיצויים יהיו גדולים יותר.

 

בניית תיק

כאשר מטופל חושד כי נפל קורבן לרשלנות רפואית, הוא פונה לעורך דין המתמחה בתחום רשלנות רפואית, מציג לפניו את המקרה שלו, כולל נסיבות גרימת הנזק, כדי לברר אם אכן יש לו עילה לתביעה.

למרות שעורכי דין מנוסים בתחום יכולים להעריך אם מדובר ברשלנות, הם יזמינו חוות דעת רפואית של רופא מומחה כדי לקבוע זאת. בכדי למקסם את הפיצויים על המטופל לשתף פעולה עם התהליך המשפטי. בשלב זה עליו להעביר למומחה רשומות רפואיות לצורך כתיבת חוות הדעת.

 

הכנה למשפט

לאחר שנכתבה חוות דעת מומחה הקובעת כי יש עילה לתביעת רשלנות רפואית, הצוות המשפטי ייחל בהכנות למשפט. המטופל שהפך ללקוח צריך לשתף פעולה באופן מלא ולסייע בבניית התיק. כמו כן יהיה עליו לתת עדות משכנעת, אם יידרש, כדי לשכנע את השופט. תביעת נזיקין מחייבת הגשת חוות דעת לבית המשפט. ככל שהיא תהיה משכנעת ואמינה כך יגברו הסיכויים לקבל פיצויים גבוהים יותר.

 

פשרה ראויה

כאשר צוות ההגנה מזהה כי הוא עלול להפסיד בתביעה, תיפתח הזדמנות לניהול מו"מ בין הצדדים. לעיתים משא ומתן ייפתח עקב עידוד של בית המשפט לנקוט בדרך כזו. בשלב זה התביעה יכולה להשתמש בטיעונים שלה ובראיות החזקות כמנוף לקבלת פיצויים. עורכי דין מומחים ובעלי ניסיון בתחום ידעו לנהל משא ומתן יעיל, שימקסם את הפיצויים שיוענקו ללקוחותיהם.

עו"ד רשלנות רפואית

 

באותו נושא