חיפוש

הטיסה שלכם איחרה ומגיע לכם פיצוי? כך תדעו מי משלם לכם

 לאחרונה נדמה שישנה עלייה ניכרת במספר הטיסות שיוצאות באיחור משדות התעופה השונים. תרחיש זה גורם לתסכול רב בקרב הנוסעים ומוביל לחיפוש מידע שנוגע לקבלת פיצויים. מי שלקחו חלק בהליך יוכלו להעיד שמדובר בעניין מורכב. שכן, הגורמים שאחראיים על מסירת הפיצויים עשויים לדחות את מועד העברתם ולגרום לעוגמת נפש. מדריך זה יציג בפניכם את האינפורמציה המלאה בנושא, כדי שתוכלו לגלות מיהו הגורם שאחראי על העברת התשלום ואיך הדבר צריך להתבצע בפועל.

 

הקדמה – תכירו בחוק היבש

חשוב שתדעו שיש חוקים ברורים שקובעים את גובה הפיצוי המגיע לכם. כדאי שתכירו בחוקים אלה, רגע לפני שנציג בפניכם את הגורם האחראי להעברת הפיצויים. נציין לצורך הדוגמא שיש 3 חוקים שאתם צריכים להכיר מקרוב:

  • החוק הישראלי (שנקרא "חוק טיבי") שחל על טיסות שיצאו או נכנסו לישראל בלבד
  • החוק האירופי שחל על טיסות שיוצאות ממדינות האיחוד האירופי בלבד. מדובר בטיסות פנים או טיסות בינלאומיות
  • אמנת מונטיראול שחלה על טיסות בין לאומיות שבאות לידי ביטוי בין המדינות שחברות באמנה זו

הזכאות לקבלת הפיצויים מחייבת תחילה בירור אודות ההקשר לאחד מהחוקים הללו. נדגיש שאתם עשויים לגלות שהאיחור בטיסה חל על יותר מחוק אחד. במצב שכזה, תצטרכו להחליט לפי איזה חוק תקבלו את הפיצוי. שכן, זו החלטה שלכם.

תכירו בחוק היבש

הגורם האחראי שצריך להעביר את התשלום

אם גיליתם שמגיע לכם פיצויים בהתאם לאחד מהחוקים שהוצגו לעיל, עליכם לפנות לחברת התעופה. שכן, היא זו שאחראית למסור לידיכם את הפיצויים בעקבות טיסה שאיחרה. במרבית המקרים ניתן ליצור קשר באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  1. מייל
  2. טלפון
  3. וואצאפ
  4. לשונית צור קשר באתר החברה

 

חברת התעופה "מורחת" אתכם? יש למי לפנות!

לצערנו, יש לא מעט חברות תעופה שמתנערות ממסירת פיצויים ללקוחותיהן. אם מצאתם את עצמכם בתרחיש שכזה, עליכם לפנות עוד היום לחברה חיצונית שמספקת שירותי הכוונה בכל הנוגע למקרים שכאלה.

 

אלה הפיצויים שמגיעים לנוסעים שטיסתם איחרה

חברת התעופה אחראית על הפיצויים במידה והטיסה איחרה למעלה משעתיים. חשוב לציין שהפיצויים משתנים בהתאם למשך העיכוב. כך שאיחור של שעתיים עד 5 שעות צפוי להוביל לקבלת מזון, משקאות ושירותי תקשורת. איחור שנע בין 5 ל – 8 שעות יוביל לקבלת פיצויים זהים בתוספת של השבת התמורה על הכרטיס או מסירת כרטיס טיסה חלופי.

 

מילים אחרונות לסיום

נוסעים שטיסתם איחרה צריכים לקבל את הפיצוי המגיע להם בהתאם לקבוע בחוק. כאשר חברת התעופה היא הגורם שאחראי להעביר את הפיצויים הללו בזמן . בשלב זה ברור לכם מהו גובה הפיצוי (שמשתנה בהתאם למשך האיחור), כך שנותר לכם רק לפנות לחברה ולדרוש את המגיע לכם. זכרו, תמיד אפשר לפנות לחברות חיצוניות שיבצעו את ההליך המורכב עבורכם.

הגורם האחראי שצריך להעביר את התשלום

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »