חיפוש

פספסולים: כל מה שצריך לדעת

פספול הינם סיומת מסורתית המוסיפה מגע אישי לכל עבודה! הפספסול נוצר על ידי חבל דק המונח במרכז רצועת הבד ונתפר בין שתי שכבות הבד וכך יוצר קצה מעוצב ומעוגל. המשיכו לקרוא כל מה שצריך לדעת על פספולים, כיצד הם מגיעים, איך מחברים אותם לפרוייקט ואיך ניתן להתאים אותם אישית.

 

מה זה בעצם פספול ולמה משתמשים בו?

פספול ובאנגלית piping tape הוא בעצם שרוך מיוחד שניתן לקנות מוכן או להכין לבד מכל בד שיש לכן. השרוך מצופה בבד שבחרתן ונותן גימור מדהים, פספולים הינם גימורים שניתן לעשות בכל מכונת תפירה ועל הדרך לעשות זאת נרחיב בהמשך. גימור הפספול יכול להיות מהדק ביותר שמתאים לבגדי ילדים או שמלות נשים עדינות, עבה יותר עבור תיקים, ארנקים וכו' או גימור עבה במיוחד לכריות ואפילו כיסוים מאסיביים לספות.

 

איך תופרים את הפספול?

את החבל הרצוי מניחים בין שתי שכבות בד או סרט אלכסון המקופל לשתיים, ישנן מספר רגליות שונות המתאימות לתפירת פספולים שבעצם מאפשרות להתקרב עם המחט על החבל ולהניח את התפרים קרוב אליו אך לא לתפור את החבל עצמו.

  • רגלית רוכסן – אכן נפוצה אצל רוב בעלות מכונות תפירה ומאפשרת להגיע קרוב מאוד לחבל אבל ללא רמת שליטה ודיוק כמו רגליות אחרות.
  • רגלית 12\12C – רגלית המתאימה לתפירה של בדים עבם במיוחד, היא בעלת חריץ בחלקה התחתון שהופך אותה לאידיאלית עבור פספול סטנדרטי 3 – 6 מ"מ. החבל מוחזק היטב על ידי הסוליה הייחודית וכך ניתן לתפור בדיוק לידו ולא עליו.
  • רגלית 23 – בעלת סוליה שקופה המאפשרת לראות היכן המחט נכנסת כך שניתן לשלוט בתפר צמוד לחבל, החריץ הינו ברוחב 2 מ"מ ולכן מושלם ליצירת פספולים צרים לבגדים עדינים.
  • רגלית 38 – גם היא מתאימה ליציאת פספולים צרים, היא ייחודית מפני שצידה האחד של הסוליה גבוה יותר ובכך מפצה על הפרשי הגובה בין החלק העוטף את החבל לחלק שאינו.
  • רגלית 55 – הגענו לפספולים העבים והמרשימים – רגלית זו ייחודיית מאוד בעלת גלגל גדול מצד שמאל למחט בעוד שצידה הימני פתוח לרווחה כך ניתן להצמיד את המחט אל החבל מצד שמאל מבלי שהצד הימני שלה יתקל בבעיית הפרשי הגובה.

 

נוסחה לחישוב גדלי הרצועות שנדרשות לפספול

על מנת ליצור את הפספול יש לגזור רצועות מתאימות על פי הנוסחות הבאות –

רוחב הרצועה = קוטר החבל הנבחר 2*תוספת לתפר
אורך הרצועה = היקף או אורך הפרויקט + 25-40 ס"מ

 

מילים אחרונות ולעבודה

יצירת פספולים הינה פשוטה יותר משנדמה לכן, הפספול יוסיף למראה המושלם ויכול לשוות לו מראה שיקי ומעניין יותר ממה שהוא היה בלעדיו, בחירה מתאימה של צבעים ועובי תוכל לשדרג את הפרוייקט שלכן. הדרכות נוספות על צירוף הפספול לפרוייקט ניתן למצוא בבלוג של ברנינה, בהצלחה!

פֶּסֶל

באותו נושא
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »