חיפוש

צילום מערכות ביוב – מי צריך את זה ומה זה אומר?

 

מערכת הביוב היא כמו העורקים של הבית וכמותם, חשוב מאוד לשמור על תפקודה בצורה קבועה. בעיות בביוב עלולות לא רק להיות יקרות, אלא בעיקר לא נעימות. מעבר לסתימות ודליפות בביוב, ישנם מקרים שהניקוז יעלה חזרה מעלה או שזרם המים יפגע באופן מהותי. כדי להימנע מכל הבעיות האלו חשוב שנבין לעומק את מערכת הביוב ומאמר זה תמצאו את כל המידע שתצטרכו לדעת על צילום מערכות ביוב.

 

מה זה צילום מערכות ביוב?

צילום מערכות ביוב הוא שירות אחד מארסנל השירותים שמציעים אינסטלטורים מומחים ומקצועיים, כיוון שמדובר על פעולה הדורשת ציוד ייחודי שעולה מאות אלפי שקלים לא כל אינסטלטור יכול להציע את השירות הזה וחשוב לוודא כי האיש אליו אתם פונים הוא אכן בעל הציוד והניסיון הנדרשים לביצוע העבודה. כדי להבין לעומק מה זה צילום מערכות ביוב, פנינו ליוני קוזי מחברת יוני אינסטלטור ( אתר החברה: https://yoniplumber.co.il) כדי שישתף אותנו בתובנות.

"צילום מערכות ביוב הוא מעין גרסה אדריכלית של קולונוסקופיה" מסביר לנו יוני קוזי בציוריות, "באמצעות מצלמה ייעודית הנמצאת בקצהו של סיב אופטי אנחנו יכולים להביט פנימה אל תוך מערכת הביוב. בקצהו הסיב מחובר למוניטור ולעמדת שליטה שבאמצעותה אפשר לאתר בדיוק רב את מקור הבעיה ולבנות את תוכנית הפעולה המדויקת לפתרון אותה בעיה".

"המצלמה המדוברת היא כזו הכוללת סט של חיישנים מובנים, אשר באמצעותם אנחנו יכולים לזהות ולאבחן בעיות שלא תמיד אפשר לראות בעין. קיימות בשוק מגוון של מצלמות אשר מסוגלות להתמודד עם כל מיני קטרים וגדלים של מערכות ביוב, כך למשל במערכות ביוב של עיריות נדרש למצלמה רובוטית גדולה שתהיה מסוגלת להתמודד בתוך מערכת ביוב המסואבת שמתחת לקרקע, אך בבתים נדרש למערכת שונה לחלוטין וכמובן שלא כל חברה שמספקת שירות אחד מספקת גם השני".

 

מתי צריך לבצע צילום מערכות ביוב?

לרבים מאיתנו נדמה כי צילום מערכות ביוב הוא אירוע נדיר אשר לא נדרש לבצע בעצמנו. אך למעשה לא רק רשויות ומפעלים משתמשים בשירותי צילום מערכות ביוב, אלא שחלקו הארי של המשתמשים הם דווקא צרכנים פרטיים. ביקשנו מיוני שיפרט בעבורנו את הסיבות העלולות להוביל אדם מן היישוב להזדקק לשירות של צילום מערכות ביוב.

  • סתימות סדרתיות – "סתימה שבאה והולכת פעם באף פעם היא לא סיבה להזמנה של צילום כולל למערכת, אך אם אנחנו מדברים על סתימות סדרתיות שחוזרות באופן קבוע אז הדבר כבר מעיד על בעיה עמוקה יותר במערכת. בעיה כזו שדורשת איתור מדויק ופתרון כדי למנוע מחזרת הסתימות".
  • הצפה – "הצפה של הביוב היא אירוע לא נעים לכל הדעות, אך אם היא קוראת פעם אחת עוד אפשר לטפל בה בצורה נקודתית. לעומת זאת הצפה של הביוב לא אמורה להתחרש באופן קבוע כלל וכלל ואם חוויתם יותר מאחת במהלך פרק זמן של שנתיים שלוש, שווה לבצע בדיקה של המערכת כולה".
  • נזילה – "אחת הסיבות העיקריות להזמנה של צילום מערכות ביוב היא נזילות והתפתחות של רטיבות בקירות. כדי לאתר נזילה שאנחנו לא יכולים לראות, אנחנו חייבים להשתמש באמצעים טכנולוגיים ואומנם יש פתרונות נוספים וותיקים יותר אך לא תמיד הם יאתרו את הבעיה באופן מדויק כמו צילום".
  • בעיות שונות – "לפעמים מערכת הביוב שלנו עושה בעיות שאנחנו לא בהכרח יודעים להגדיר אותן כמו שאנחנו יודעים להגדיר נזילה או סתימה. למשל כאשר יום אחד מתחילים לעלות בבית ריחות עזים ולא נעימים של ביוב, או כאשר המים לא יורדים כמו שצריך. במקרים כאלו שיש לנו תקלות מוזרות וחריגות בבית שווה לקרוא לאיש מקצוע שיסייע באיתור הבעיה ופתרונה".
  • טופס 4 – "לפני שכל מבנה בישראל יכול לאכלס בתוכו אנשים, חובה להוציא טופס 4. טופס 4 הוא למעשה טופס רשמי של המדינה המאשר כי המבנה נבדק ואושר לגור בו, וחלק מהדרישות של הטופס הזה הן צילום של קווי הביוב והנפקת הוכחות שהמערכת תקינה".
  • שיפוץ מבנים ישנים – "בעיקר בשיפוץ מבנים ישנים, אך לא רק, אנחנו נתקלים בסיטואציה שאין לנו את תוכניות הבניה המקוריות של הבניין וכדי להבטיח שבמהלך העבודות לא יפגעו חלקים ממערכת הביוב חשוב לבצע איתור ומיפוי של הצינורות".

אנחנו מודים מאוד ליוני קוזי על השיחה ועל המידע ששיתף איתנו. כמו כן רצינו להזכיר כי אנחנו מרכזים בעבורכם באזור העסקים שלנו טיפים ומידע רלוונטי של אנשי המקצוע המובילים בישראל במגוון של תחומים. החל באינסטלציה ותחזוקת הבית, דרך בניית תוכניות עסקיות ועד מדיטציה ומיינדפולנס.

ביוב

 

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »