חיפוש

קודן לרכב – מתי כדאי להתקין אותו ומהם יתרונותיו

מהו קודן?

הקודן הוא אמצעי מיגון ותיק ואמין. תפקידו למנוע התנעה של הרכב אחרי שבעליו נעל אותו והלך לענייניו ולאפשר התנעה של הרכב באמצעות קוד סודי שבעל הרכב מקיש.

 

אילו סוגי קודנים יש בשוק?

ישנם סוגים שונים של קודנים והם נבדלים זה מזה במידת התחכום שלהם. יש קודן שמסוגל לחבר ולנתק את כל המרכיבים האלה: סטארטר, אספקת דלק ואימובילייזר ויש כזה שרק את הסטארטר. הניתוקים האלה מותקנים הן באמצעות חיתוך חוטים והן באופן אלחוטי. בנוסף, יש אפשרות להתקין את הניתוק של הסטארטר בתוך כספת, קופסת מתכת עבה. מדוע מתקינים ניתוקים? כדי להקשות על גנבי רכב. גנבי רכב מחפשים את הניתוקים האלה כדי לנטרלם, להתניע ולברוח עם השלל. ככול שיש יותר ניתוקים ומסובך לאתרם, הגנב יתקשה לגנוב את הרכב.

 

מהם יתרונותיו של הקודן?

מאז המצאת הקודן נכנסו לשוק עוד אמצעי מיגון ועדיין, גם אם מביאים אותם בחשבון, יש לקודן יתרונות רבים. הנה הם לפניכם:

מקטין את הסיכוי שינסו לגנוב את הרכב

גנבי רכב מעוניינים לסיים את מלאכתם כמה שיותר מהר. אפילו גנבים מנוסים שיודעים להתמודד עם קודן יעדיפו רכב בלי קודן ולכן יש סיכוי סביר שיניחו לרכב המאובטח יותר. גנבי רכב בלתי מקצועיים על אחת כמה וכמה.

 

מקשה על הגנבים

אפילו אם הגנב החליט לגנוב רכב שיש בו קודן, נטרול המכשיר אורך זמן. ככל שהקודן מתוחכם יותר כך יזדקק הגנב לזמן רב יותר כדי לנטרל אותו. בזמן הזה ייתכן ואתם תקבלו התראה על ניסיון פריצה או שעובר אורח ישים לב למתרחש והגניבה תימנע.

 

נותן לכם ראש שקט

התקנת קודן תרגיע אתכם. אתם תדעו שהייתם אקטיביים ועשיתם כל מה שבידכם כדי למנוע מרכביכם להיגנב.

 

שומר על בני המשפחה

אם יש לכם נערים מתבגרים בבית שזה עתה קיבלו רישיון או לומדים לנהוג כעת והרכב המשפחתי קורץ להם, הקודן יוכל להסיר מלבכם את הדאגה שהם יתפתו וייקחו את הרכב בלי רשות. במשפחות עם ילדים קטנים שאוהבים ללחוץ על כפתורים ולסובב אותם, הקודן יוכל לספק שקט נפשי וביטחון – גם אם הקטנים יחליטו פתאום לשלוח יד ולסובב את המפתח לא יקרה דבר.

 

מספק עוד שכבת הגנה לרכב יקר או גניב במיוחד

אם קניתם רכב יקר או נדיר ובעיקר אם קניתם רכב מחברה שגנבים אוהבים כמו טיוטה, מאזדה, יונדאי, קאיה וסקודה מומלץ מאוד שתתקינו קודן. גם רכבים חדשים יחסית, מן השנים 2015-2021 ורכבים בצבע לבן

מועדפים על גנבים וכדאי להתקין בהם קודן.

  1.  מקל עליכם במציאת חברת ביטוח – ישנן חברות ביטוח שלא מבטחות רכבים שאין בהם קודן ואין בכוונת בעל הרכב להתקין קוד.

לפרטים נוספים כנסו: https://www.carservice.co.il.

ג'יפ

באותו נושא