חיפוש

קחי עוד נשימה: הכל על האיזון הנפשי

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה, כוס מים, מוזיקה באוזניות, רבות הן הדרכים להירגע ולכל אחד מאתנו מתאימה יותר דרך כזאת או אחרת. לא חשובה הדרך, כמו שחשובה המטרה, שהיא לשמור על האיזון הנפשי, על השקט והשלווה הפנימיים. בעולם לחוץ כמו שאנחנו מכירים בשנת 2023, כולנו צריכים ללמוד לשמור על איזון נפשי כדי לשמור על הבריאות שלנו. אז איך עושים את זה?

 

איזון נפשי

הנפש היא אזור נסתר ומורכב שקיים אצל כל אחד מאתנו, ומשפיע על חיינו בדרכים רבות. הנפש, ברובה, מורכבת מחלקים לא מודעים, שמשפיעים על הבחירות שלנו ועל המעשים שלנו. הנפש משפיעה על מצב הרוח שלנו, ואולי תופתעו לשמוע, היא משפיעה אפילו על הפעילות המוחית שלנו. שמירה על איזון נפשי היא שמירה על איזון בחיים ושמירה על הבריאות.

 

חקר הנפש

כשמדברים על נפש האדם, מדברים על החלקים שהצליחו במהלך שנים ארוכות להבין. בחקר הנפש רב הנסתר על הנגלה, ועם זאת, הידע הרב שיש בנושא יכול לעזור לנו לשפר את חיינו. הנפש דומה לרגשות, אנחנו לא יודעים להסביר אותם, אבל אנחנו יודעים גורם לרגשות רעים או טובים להופיע, וכך אנחנו יודעים איך לגרום לעצמנו להרגיש טוב יותר.

חקר הנפש

התמודדות

החיים מזמנים לנו לא מעט אתגרים שעלינו לצלוח כדי להתקדם ולכבוש יעדים. עמידה באתגרים דורשת חוסן נפשי שנרכש על ידי ניתוח תרחישים והתמודדות באתגרים קודמים. חוסן נפשי הוא יכולת עמידות שנלמדת ונרכשת על ידי שמירה על האיזון הנפשי, למרות הקשיים שעומדים בדרכנו. קושי יכול להיות חיצוני או פנימי, החלק החשוב הוא לדעת לעזור לעצמנו לשמור על שלוות נפש.

 

נשימות

אם הדיבור על נשימות נשמע לכם כמו קלישאה, אנחנו פה כדי להסביר קצת יותר על השפעה של הנשימה על האיזון הנפשי. קצב הנשימות הוא אחד המדדים שמודד המוח במטרה להבין את המצב הפיזי שלנו בכל רגע נתון. נשימות שטוחות ומהירות מספרות למוח על מצב של סכנה פיזית, ונשימות עמוקות וארוכות משדרות על מצב של נינוחות ושלווה.

 

המוח האנושי

המוח הוא זה שמקבל את ההחלטות ומניע אותנו. המידע שמגיע אל המוח מכל החושים, עובר תהליך של אינטגרציה שאחריו מתקבלות החלטות לגבי הפעולות והמעשים שלנו. אם הנשימות משדרות למוח מצב של סכנה, הוא נכנס למצב הישרדותי ומקבל החלטות בהתאם. נשימות איטיות יתרמו לאיזון נפשי על ידי שידור נינוחות ושלווה למוח, שמשפיע גם על הנפש.

המוח האנושי

לסיכום

האיזון הנפשי הוא מפתח לחיים טובים יותר במובנים רבים. בין המוח לנפש קיימים יחסי גומלין, כך שהם משפיעים זה על זה. נשימות איטיות ועמוקות ישדרו למוח מצב פיזי רגוע ושליו, ויאפשרו לו לקבל החלטות ולפעול מתוך רוגע. קחו עוד נשימה, עמוקה, איטית, וממושכת, גם במצבי לחץ מאתגרים, וכך תשמרו על הבריאות הפיזית והנפשית שלכם.

קחי עוד נשימה: הכל על האיזון הנפשי

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »