חיפוש

קידוח ידני – מתי משתמשים בתהליך זה?

ישנם מקומות רבים שבהם לא ניתן לגשת אליהם עם הכלי הכי קטן שיש ברשותנו. דוגמאות לכך הם מקומות כמו: מרתפים, חניונים, קומות נמוכות, חדרים פנימיים בבתים פרטיות וכו'. במקומות כאלו עולה הצורך בביצוע של קידוח אל תוך הקרקע. הסיבות לכך רבות ומגוונות אבל המורכבות הגדולה יותר היא הצורך בקדיחה שלא קורת באמצעות מכונה אוטומטית כמו זחל קידוח או טרקטור.

 

איך ובאמצעות מה ניתן לקדוח באופן ידני?

גאוטסט קידוחי ניסיון מתמחים בכל סוגי הקידוחים וסקרי הקרקע. הם יודעים לבצע מגוון רחב של קידוחים ובדיקת תוואי השטח במקומות בהם הגישה מוגבלת ומורכבת. ישנו כלי שמורכב ממוטות ועמודי פלדה אליהם מחובר כבל עם מקדח ולוח שליטה והפעלה. המנוע נמצא במרחק מבוקר ממגדל הקידוח מפאת גבלת המקום. המקדח המיוחד הזה עובד באמצעות שני אנשי מקצוע ואדם שלישי שנמצא אל מול לקוח הבקרה והשליטה ומפעיל את המקדח עצמו. מהסיבה הזו בדיוק חשוב לעבוד עם חברה בעלת ניסיון מקצועי וידע נרחב בתחום.

 

באילו מקרים יש צורך בקידוח ידני?

  • בורות ניקוז – משקעי מים מגשמים או רטיבות יכולים להוות בעיה ביסודות הבניין מה שמסכן את הדיירים, עמידות הבניין וכמובן כרוך בהוצאה כספית גדולה. לכן אפשר לבצע קידוח שיצור בור ניקוז בגודל הנדרש בכדי לייצר ניקוז של כל המים המיותרים. המצב הזה קורה בדרך כלל בבתים פרטיים שאין מספיק מקום להכנסה של טקרטור לשטח המבוקש.
  • קידוח כלונסאות – קידוח של בורות המיועדת לבנייה של כלונסאות. הם ישמשו ליצירת תשתית של יסודות הבניין ויספקו קיבוע של המבנה לאדמה. בכך נוכל לאפשר יציבות וחוזר למבנה וזוהי הטכניקה שבה קבלים מוודאים שהמבנה לא ישקע באדמה ויעמוד איתן ויציב בכל מזג אוויר או תנאים אחרים ונוספים. קידוח ידני משמש גם לביצוע תמ"א 38 ברחבי הארץ.
  • בדיקת קרקע – בדיקת קרקע SPT היא פעולה שמבצעים אל תוך עומק האדמה ובכך בודקים את האיכות שלה ואת האפשרות לבנייה עתידית במקום. השימוש הנוסף שהוא מאוד פופולרי כרגע בעולם הוא חיפושי גז ונפט באדמה. באזורים בהם הגישה מורכבת ובעייתית עושים שימוש בקידוח ידני.

 

עבודות קידוח לפי סוג הקרקע

עבודות קידוח צריכות להיות לפי סוג הקרקע ובכך גם להתאים את המכונה. תוואי השטח ומורכבות של המקום הם אמורים להוות אתגר בריא לחברות הקידוח באשר הן. ישנן עבודות קידוח רבות שמטרתן לבדוק חיזוק מבנים ומצבן של מבנים קיימים ולכן חשוב לבחור בחברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון רב, כי נושא זה יכול להיות גם מציל חיים ויש להתייחס אליו בכל הרצינות.

 

לסיכום

אנחנו לא יודעים לאיזו מטרה אתם צריכים קידוח ידני, אבל אנחנו כן יכולים להגיד לכם שחשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון. כזו שעובדת טוב בצוות ויכולה לתת לכם שירות שאולי יציל גם חיים.

מסור

 

באותו נושא
שירותי SEO
יהונתן כהן הוא המפקח

בתור בעלי עסקים או מנהלי חברות, לעיתים אנחנו עלולים להרגיש שהעסק שלנו לא נמצא במקום שבו היינו רוצים לראות אותו. אחת הסיבות המרכזיות לזה היא

קרא עוד »
איש תחזוקה
3 שירותים שמציע אדריכל

  אנו רואים את השמות של האדריכלים חתומים בכניסה לבניינים ועל שלטים גדולים שמוצבים לצד מבנים בבנייה, אבל לא תמיד אנחנו מבינים מה עושה אדריכל

קרא עוד »