חיפוש

רוצים לעצור אתכם לצורך חקירה? דעו את זכויותיכם

כל אחד עשוי למצוא את עצמו במצב בו הוא מזומן למעצר לצורך חקירה, בין אם הוא אשם בעבירה ובין אם הוא חף מפשע. אם מצאתם את עצמכם במצב שכזה, התנהגותכם ומילותיכם עשויות לשמש כנגדכם בהמשך. לכן, חשוב מאוד להיות מודעים לזכויות שלכם ולהגן עליהן, למען עתידכם

 

הליכי המעצר

כאשר אדם נחשד בביצוע עבירה, המשטרה יכולה לעצור אותו למשך 24 שעות או 48 שעות במקרים חריגים, לצורך חקירה ראשונית. במידה והחשד אינו מופרך והמשטרה רוצה להמשיך בחקירה, ניתן להאריך את המעצר באישור בית המשפט, אשר יכול לאשר מעצר ימים לצורך המשך החקירה.

מעצר ימים יכול להימשך עד 75 ימים במצטבר, או עד 90 ימים בהוראת בית המשפט העליון. במידה והוחלט להגיש כתב אישום, ובתנאי שישנו חשש ממסוכנות או לשיבוש מהלכי משפט, ניתן לעצור את החשוד עד תום ההליכים המשפטיים.

הליכי המעצר

זכויות עצורים

הזכות העיקרית והחשובה ביותר, החל מהמעצר הראשוני, היא הזכות לייעוץ משפטי. כאשר עצור מודיע על רצונו להתייעץ עם עורך דין פלילי, יש לאפשר לו להיפגש עם עורך הדין ללא דיחוי. זכויות אחרות נוגעות לתנאי המעצר, המחייבות את שירות בתי הסוהר או המשטרה לדאוג לתנאי מעצר הולמים אשר לא יפגעו בבריאותו ובכבודו של הנאשם. בין הזכויות הללו נכללים תנאי תברואה הולמים, ארוחות מסודרות, תאורה ואוורור בתא המעצר, גישה למים זורמים ומזרן לשינה.

 

חלופות למעצר

בשני ההליכים, הן מעצר עד תום ההליכים והן מעצר ימים, על בית המשפט לבחון האם ניתן למצוא חלופה למעצר. הדבר תלוי בחומרת העבירה ובחוזק הראיות. החלופות האפשריות למעצר הן מעצר בית, פיקוח אנושי, איזוק אלקטרוני, הרחקה ממקומות מסוימים, איסור יצירת קשר עם אנשים מסוימים, ושחרור בערבות. חשוב לציין כי הסיכויים לשחרור לטובת חלופת מעצר גדלים משמעותית בסיוע של עורך דין פלילי.

חלופות למעצר

מדוע חשוב לפנות לסיוע משפטי

מעצם מהותן, סמכויות חקירה ומעצר יוצרות פגיעה בזכויות אדם. תפקידו של עורך דין פלילי הוא לסייע בשמירה על הזכויות הללו ולאזן במעט את פערי הכוחות בין החשוד לבין המשטרה, על ידי מתן ידע בנוגע לזכויות שהוא זכאי להן על פי חוק. לכן, המצב האופטימלי הוא לפנות לעורך דין טרם ההגעה לחקירה. רצוי לפנות לעורך דין פלילי מנוסה כמו עו"ד פלילי costa, אשר ימצא מקרים של כשלים בחקירה, פגיעה בזכויות וחולשה בראיות, ויוכל להביא לשחרורכם בבית המשפט.

 

סיכום

מעצר לצורך חקירה יכול להיות מלחיץ מאוד. גם אם אתם חפים מפשע וגם אם ביצעתם עבירה, חשוב מאוד שתהיו מודעים לזכויותיכם על מנת שלא תפלילו את עצמכם. זכרו כי עורך דין פלילי יכול לסייע לכם בשמירה על זכויות אלו, למצוא נקודות חולשה בראיות ולעיתים אף להביא לזיכוי.

מעצר

באותו נושא
עורך דין מיסוי מקרקעין
תכנון מס עבור עסקאות נדל"ן

תכנון מס הוא היבט חיוני בעסקאות נדל"ן, המאפשר למשקיעים וליזמים לנווט בעולם הסבוך של חוקי המס ולייעל את התוצאות הכספיות שלהם. עם שיקולים רבים שיש

קרא עוד »