חיפוש

שבר בברך לאחר תאונת עבודה – מה מגיע לכם

שבר בברך הוא אחת הפציעות הכי גרועות שיכולות להתרחש מכל הפציעות הקשורות לרגל. הברך היא מפרק מורכב ורגיש, ופגיעה בו יכולה להוביל לנכות משמעותית. גם ניתוח בברך הוא עניין מורכב למדי, משום שקשה מאוד "להרכיב" את הברך בחזרה בדיוק לצורה שבה היא הייתה.

אם נפגעתם במהלך העבודה בשבר בברך – כדאי מאוד שתבינו היטב מה הן הזכויות המגיעות לכם. בטקסט שלפניכם תוכלו למצוא כמעט את כל המידע הראשוני והחשוב, כולל הוראות להתנהלות בהמשך.

 

דמי פגיעה

הפעם הראשונה שתפגשו פיצויים עקב שבר בברך כתוצאה מתאונת עבודה  – יהיו דמי פגיעה. דמי הפגיעה הם למעשה הפיצויים שמשולמים על ידי הביטוח הלאומי על הזמן שבו לא יכולתם לעבוד בעקבות הפגיעה. דמי פגיעה מקסימליים מכסים תקופה של 13 שבועות (קצת יותר משלושה חודשים) מהיום שלמחרת אירוע הפגיעה עצמו.

כדי לקבל דמי פגיעה עליכם להציג אישור אי עבודה מרופא, ולעבור פרוצדורה מסוימת מול הביטוח הלאומי. כדי להתמודד עם הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי, אנחנו ממליצים להיעזר בעורך דין.

 

אחוזי נכות

עוד פרוצדורה שיש לעבור מול הביטוח הלאומי הם אחוזי נכות. בין אם מדובר באחוזי נכות קבועים או באחוזי נכות זמניים, מדובר בסכום כסף לא קטן. אחוזי נכות אף מקנים לכם תנאים סוציאליים כמו תג נכה ועוד. כדי לקבוע את רמת אחוזי הנכות, עליכם לעמוד מול ועדה רפואית של הביטוח הלאומי. ישנם לא מעט עורכי דין המתמחים בייצוג לקוחות בוועדות רפואיות, ומומלץ להתייעץ איתם לפני כינוס הוועדה בעניינכם.

 

פיצויים

בנוסף, למרבית אזרחי מדינת ישראל יש גם ביטוח בריאות פרטי בנוסף לביטוח הלאומי. גם למעסיק יש, ככל הנראה, ביטוח מפני תאונות עבודה. חברות הביטוח חייבות לכם כסף בהתאם לתנאי הפוליסה. אולם, חברות הביטוח הן בסופו של דבר עסק לכל דבר ועניין, וכמו כל עסק – גם הן רוצות לצמצם הוצאות ולמקסם את ההכנסות.

לכן, במקרים רבים חברות הביטוח מנסות להקטין את סכום הפיצויים שעליהן לשלם במידת האפשר. עורך דין המתמחה בייצוג לקוחות שנפגעו בתאונות עבודה, ידע להתמודד מול חברות הביטוח ולהשיג עבורכם את הכספים שמגיעים לכם זכות ולא בחסד.

 

הכי חשוב – עורך דין תאונות עבודה מומלץ

כפי ששמתם לב, מוטיב שהופיע בכל אחת מהזכויות הוא החשיבות של ליווי על ידי עורך דין. בניגוד אליכם, שסביר להניח שאינכם עוסקים בתחום הפיצויים באופן קבוע, לעורך דין יש ידע רב בתחום. עורך דין תאונות עבודה מומלץ יעזור לכם לזהות את כל הזכויות שמגיעות לכם – ואף לממש אותן.

 

סיכום

לסיכום, החוק במדינת ישראל מקנה זכויות רבות לנפגעי תאונות עבודה. שבר בברך יכול להסב כאב רב ועוגמת נפש עצומה לנפגע. לכן חשוב שיהיה מי שיעמוד לצידכם ברגעי השפל, ייצג אתכם בכבוד ובמסירות – עו"ד תאונות עבודה.

שבר בברך

באותו נושא