חיפוש

שישה טיפים לבחירת בית אבות

בחירת בית אבות היא בחירה מורכבת ורגישה. המורכבות יכולה להיות רגשית אך גם כלכלית. גם אנחנו וגם יקירינו מוצפים בשאלות על משמעות ההחלטה לעבור לבית אבות. אבל דווקא השאלות שעולות באשר לבחירה הנכונה בבית האבות, יכולות להוות הזדמנות לשיחה חדשה בינינו ליקרינו ולהיכרות מחודשת. זוהי הזדמנות לפתיחת פרק חדש, מרגש וקרוב ביחסים ארוכים של אהבה ודאגה זה לזה. אספנו בשבילכם מספר טיפים לבחירה חכמה ולתהליך רגיש של מעבר לבית אבות.

 

דברו על הכל ביחד

החלטה על מעבר לחיים במסגרת בית אבות לעצמאיים טומנת בחובה השלכות גדולות על החיים שלכם, אבל כמובן גם על החיים של ההורה שעובר בעצמו בית. נסו לדבר עם ההורה על ההחלטה ביחד. אם ניתן לדבר בפתיחות, שתפו בהתלבטויות והגיעו ביחד לסיור. חשוב להכין את ההורה למעבר ולשינוי המתקרב. השינוי יהיה קל יותר אם ייעשה ביחד.

בית אבות

בירור הצרכים החברתיים של ההורה

חשוב לברר את הצרכים של ההורה גם אם הוא עצמאי. הצרכים יכולים להיות רחבים –  צורך בפרטיות, צורך בחיים חברתיים, או צורך בשמירה על חלק מהחיים מהבית. בירור הצרכים ומציאת מענה מדויק להם היא אבן דרך חשובה בבחירה בבית האבות.

 

ערכו סיור במקום

בסיור יש לכם את היכולת להרגיש את המקום, את רמת הניקיון, את הגישה של הצוות ואת האווירה. בסופו של יום אתם מכירים את יקיריכם הכי טוב, ובסיור במקום תוכלו להרגיש האם זו בית שיעניק תנאים טובים בשביל שהפרק הזה בחיים יהיה מהנה, מעשיר ומספק כפי שכל אדם מבוגר ראוי לו.

 

התנאים והשירותים בבית האבות

חשוב לבדוק את התנאים הבסיסיים בבית האבות – גודל החדר, הנגישות שלו, האם יש גינה בקרבת מקום? בנוסף כדאי לבדוק את השירותים המוצעים בבית האבות. בתי אבות מודרניים מציעים שירותים כמו פיזיותרפיה, ופעילויות חברתיות. הפרטים האלה חשובים מאוד כדי להבין את הגישה של בית האבות והערך המוסף שלו בדאגה לדייריו. אתם הרי לא מחפשים מקום להעביר את הזמן, אלא בית שבו יהיו העשרה וחוויות חדשות.

בית אבות

הזווית הטכנית

בבחירת בית אבות חשוב לבדוק פרטים טכניים – האם בית האבות מאושר ומפוקח על ידי משרד הבריאות? מה הכשרת הצוות? ומה המכשור הרפואי הקיים במקום? כדאי לבחור בית אבות שמתייחס במקצועיות לצד הרפואי של השהות של דייריו. שימו לב גם לפרטים קטנים – האם יש חניה לאורחים? ומה הנגישות בתחבורה ציבורית לביקורי הנכדים? בית האבות הוא הבית החדש של היקרים לכם, וחלק חשוב מאוד מבית הוא הביקור, האירוח של נכדים וילדים.

כדאי לבחור בית אבות שהוא אכן בית.חשוב גם לבדוק את העלויות של השהות בבית ולהבין האם ישנה אפשרות להשתתפות של הביטוח הלאומי בעלות.

 

המלצות

אין כמו לשמוע חוויה אישית, ולכן חפשו דיירים ובני משפחה של דיירים לדבר איתם על בית האבות שאותו אתם שוקלים. תוכלו לשמוע ממקור ראשון על חווית המגורים, הצוות, התנאים ועוד.

 

סיכום

תהליך הבחירה בבית אבות יכול להיות מורכב אך גם טומן בחובו הזדמנות לפתיחת פרק חדש בחיים. תהליך טוב כולל הקשבה לצרכים ובירור מידע מעמיק על האפשרויות השונות. בסופו של תהליך מוצלח נפתח פרק חדש שבו החיים של ההורה המבוגר יוכלו להתמלא בפעילות, רווחה, נוחות ומשפחה.

בית אבות

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »