חיפוש

5 שלבים בתהליך של טיפול שורש מקצועי

טיפול שורש. שתי מילים המעלות לרבים מאיתנו קונוטציות מפחידות במיוחד. הרי אף אחד מאיתנו לא שש לטיפולים כירורגיים בתוך חלל הפה שלנו וכן אנשים לא מעטים סובלים מדנטופוביה – פחד ממשי מרופאי שיניים.

 

מתי הטיפול נדרש

הטיפול אמנם נשמע מפחיד וכזה שנשמח להימנע ממנו, אך למעשה הוא פשוט למדי, שגרתי יחסית ויעיל במיוחד. הטיפול נצרך כשאר עששת חודרת עמוק מידי אל תוך שורש השן, כאשר מתפשט בחלל הפה ובתוך החניכיים זיהום או עקב חבלה בשן שפגעה גם בשורש השן.

מטרת הטיפול היא להסיר את הרקמות המודלקות ולנקות את האזור מחיידקים, לטהר את הזיהום המקומי או לתקן את החבלה. לאחר שהבנו מתי הטיפול נצרך ומהי מטרת הטיפול, נוכל לצלול אל התהליך של טיפול שורש.

 

שלב מקדמי

השלב הראשון בטיפול הינו שלב מקדמי לטיפול הכירורגי עצמו – שלב אבחון הבעיה. בשלב זה, המצולם יעבור צילום סי טי או צילום פנורמי של חלל הפה. הצילום יעניק לרופא תמונה מלאה של האזור הנגוע ובעזרתו הרופא ידע במדויק מהי הבעיה ומהו הטיפול הספציפי הדרוש. לפני התחלת הטיפול עצמו ולאחר מעבר על התצלומים, הרופא יצלם צילום רנטגן של השן להשלמת התמונה.

במידה והמטופל סובל מבעיות קרישת דם או מסיכון גבוה לדלקת מסתמי הלב, הרופא יורה למטופל ליטול אנטיביוטיקה וכדורים להגברת קרישת דם. זאת, עקב הפגיעה בכלי הדם במהלך הטיפול.

 

שלב שני

השלב השני הינו למעשה השלב לב ליבו של הטיפול – שלב פתיחת השן וניקוי העששת. תחילה, הרופא יבצע הרדמה מקומית לסביבת השן שכן הטיפול הינו טיפול כואב במיוחד. לאחר מכן, הרופא יחפור בחניכיים מתחת לשן עד שיגיע אל תעלות שורש השן.

כעת, לאחר ההגעה אל תעלות שורש השן, הרופא ישתמש במכשור ייעודי כדי לבצע ניקוי כולל ומקיף של התעלות ושל רקמות המוך של השן. ניקוי זה אמור לפתור את הבעיה שיצרה מלכתחילה את הצורך בביצוע טיפול שורש.

 

שלב שלישי

השלב השלישי הוא השלב שלאחר הניקוי – שלב סתימת החלל. כזכור, הרופא חפר בתוך החניכיים עד שהגיע לתעלות. בנוסף, ככל הנראה, נוצר רווח בין השן לבין החניכיים שאפשר את הצטברות החיידקים בתוך התעלה. הרופא יסתום את כל החללים שנוצרו, לצרכים אסתטיים וכן לצרכים בריאותיים – למניעת הצטברות חיידקים חוזרת.

 

שלב רביעי

השלב הרביעי אינו קורה באופן מידי לאחר השלב השלישי, אלא כשבועיים לאחריו. הסתימה שהרופא ביצע בתום הניקוי אינה הרמטית ולא מונעת חזרה של עששת אל תוך התעלות. ההגנה המוחלטת תוקנה רק לאחר הצבת הכתר על האזור הנגוע.

את הכתר לא ניתן להתקין במקום אלא רק לאחר התקבעות מוחלטת של הסתימה – כשבועיים לאחר הטיפול. הכתר ימנע את שבירת השן ויבטיח סגירה הרמטית של התעלות.

 

לסיום

השלב האחרון הוא השלב של לאחר תום הטיפול – שמירה על שגרת טיפוח של השן. צחצוח טוב, הימנעות מאכילת מאכלים עתירי סוכר והגעה מידי חצי שנה לבדיקת שיניים ולשיננית יסייעו לכם לשמור על חלל פה בריא.

אלו הם, אם כן, חמשת השלבים בטיפול השורש. זכרו – סוף מעשה במחשבה תחילה. ישמו מלכתחילה את השלב האחרון, שלב השימור, והקטינו את הסיכויים שתצטרכו לעבור טיפול שורש.

רופא מומחה

 

באותו נושא
kamagra
יתרונות וחסרונות של קמאגרה

קמאגרה, תרופה פופולרית לטיפול בהפרעות זקפה, זכתה לתשומת לב משמעותית בזכות יעילותה בסיוע לגברים להשיג ולתחזק זקפה. עם זאת, כמו כל תרופה, חשוב לשקול את

קרא עוד »
עקיצות פשפשים
7 דרכי טיפול בעקיצות פשפשים

עקיצות פשפשים יכולות להיות מעצבנות ואי נוחות להפליא, ולגרום לאדמומיות, גירוד ולעיתים אפילו לנפיחות. למרות שמניעה היא האסטרטגיה הטובה ביותר למנוע עקיצות פשפשים, הן עדיין

קרא עוד »