חיפוש

שלבים להתקנת פאנלים סולאריים בגג הבית?

אנרגיה סולארית היא האנרגיה שהשמש מפיקה, וזו אנרגיה גדולה במיוחד שניתן להשתמש בה לצריכת החשמל של מדינות שלמות, אם אוגרים אותה בצורה חכמה. השמש היא גוף אנרגיה עוצמתי במיוחד וחבל שלא להשתמש בו בצורה אקולוגית, כפי שמתחילים לעשות במדינת ישראל.

השימוש באנרגיה זו מביא לירידה בשימוש במקורות אנרגיה אחרים שכרייתם מפריעה לאיזון האקולוגי כמו פחם או נפט. הדרך לאגור אנרגיה סולארית היא באמצעות פאנלים.

 

בדיקת השטח

השלב הראשון בהתקנת פאנלים סולאריים בביתכם שלכם הוא לאבחן את השטח הפוטנציאלי להתקנה – מה הגודל שלו, לאיזה כיוון הוא פונה, האם ניתן להניח על גג כזה פאנלים ועוד. לאחר שבודקים את השטח ניתן לעשות את ההתאמות בנכונות – להוסיף ציפוי לגג אם צריך, לבנות רמפה על הגג שתפנה את הפאנלים דרומה לכיוון השמש וכיוצא בזה. לאחר שתעשו את השלב הזה יחד עם חברת הפאנלים אתם תוכלו לעבור לשלב הבא.

 

מקסום השימוש בשטח

יש לבדוק היטב שהנציג של חברת הפאנלים הסולאריים יודע לקבוע מה השימוש המקסימלי בשטח – הרי לא כדאי להציב מספר מועט של פאנלים סולאריים, אם ניתן לצופף אותם או להשתמש בשטח בצורה חכמה וכך להצליח לשים יותר פאנלים. חשוב שתבדקו זאת היטב כי ככל שיהיה לכם יותר פאנלים אתם תרוויחו יותר תשואה מהם אם שמתם אותם להשקעה, או שתרוויחו יותר חשמל אם שמתם אותם לשימוש עצמי.

 

התקנת הפאנלים ולאחר מכן חיבור לחשמל הביתי או הכללי

לאחר שבודקים את השטח ניתן להתקין את הפאנלים באופן טכני – כלומר להתקין אותם מבלי לחבר לחשמל. יש לבדוק שהם מחוברים היטב ושהמערכת בטוחה לפני שמחברים אותם לחשמל כדי לוודא שלא ייגרם נזק לבית. לאחר מכן, מחברים אותם לחשמל – אם הפאנלים נבנו לשם השקעה אז המערכת שלהם תחובר לחשמל הכללי – כלומר לצריכה של המדינה, ואם לצריכה פרטית אז זה יחובר לחשמל הביתי.

 

הנאה מהתשואה או מצריכת החשמל

לא משנה באיזה מסלול בחרתם – השקעה בפאנלים סולאריים, או שימוש בהם לטובה אישית, אתם תחסכו כסף. השימוש לטובה אישית יוריד את חשבון החשמל שלכם מהתשלומים הקבועים – ולטווח הארוך מדובר בהורדה משמעותית – במיוחד גם אם מחממים מים באמצעות החשמל. ואם בחרתם בפאנלים כדי לקבל החזר חודשי בהמשך, מדובר בהשקעה בטוחה שהרוב המוחלט של המשקיעים בה קצרו ממנה תשואות יפות.

 

לסיום

חשוב שתדעו שכל אחד יכול לעשות את ההשקעה הזו, כיוון שהיא מאוד סולידית ומאוד משתלמת – פאנלים סולאריים יקדמו את האקולוגיה וגם יעזרו לכם לחסוך או להרוויח כסף. השלבים אשר פורטו בכתבה זו הם התמצית של התהליך, אך אלו הן הנקודות המרכזיות שחשוב לדעת עליהן. אנו מציעים לכם להתייעץ היטב עם אנשים שעשו זאת לפני כן ולבחור בחברת פאנלים אמינה.

פנלים סולאריים

באותו נושא