חיפוש

תאונות דרכים בדרך לעבודה – 4 דגשים שחשוב להכיר

תאונות עבודה יכולות להיות פגיעות מגוונות, אך לא רבים יודעים שכאשר נפגעים במהלך תאונת דרכים בדרך לעבודה, הדבר עשוי להיות מוכר כתאונת עבודה. תאונות עבודה יכולות להתרחש לכל עובד, כאשר החוק מאפשר גם לנפגעי תאונות דרכים להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה במקרים מסוימים. הנה 4 דגשים שחשוב להכיר.

 

מהי תאונת עבודה?

לפני שניגע בדגשים השונים שחשוב להכיר כאשר נקלעים לתאונת דרכים בדרך לעבודה, חשוב שנבין מהי בכלל תאונת עבודה. כל תאונה שמתבצעת במקום העבודה, במהלך העבודה ועקב העבודה, יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה. ישנם מקרים רבים שיכולים להסב פגיעה לעובד, אליהם החוק מתייחס.

חלק מהמקרים הללו מתייחסים למשל אל תאונות דרכים בדרך לעבודה ובדרך מהעבודה אל הבית. המחוקק מבין כי כמות נרחבת של עובדים מגיעה אל העבודה באמצעות כלי תחבורה שונים, מה שחושף אותם לתאונות דרכים אפשריות. לכן, מכיר החוק בנפגעי תאונות דרכים בדרך לעבודה כנפגעי תאונות עבודה. אם נפגעתם בתאונה כזאת, ייתכן כי מגיעים לכם פיצויים.

 

הדרך לעבודה

הדגש הראשון שחשוב לשים לב אליו כאשר עוברים תאונת דרכים בדרך לעבודה, הוא הדרך שלכם לעבודה. החוק אכן מכיר בתאונת דרכים שמתרחשת בדרך למקום העבודה כתאונת עבודה, אך הדבר יקרה אך ורק אם נסעתם אל כיוון העבודה שלכם בדרך מסוימת.

הדרך לעבודה שלכם יכולה להיות קבועה או משתנה, שכן למקום אחד ניתן להגיע בכמה דרכים. בכל מקרה, מקום התאונה הוא קבוע, ואם תיקלעו לתאונת דרכים במקום שאינו נמצא בדרך לעבודה שלכם, לא תחשבו כמי שעברו תאונת עבודה. לכן, אם אתם סוטים מהדרך לעבודה שלכם, קחו בחשבון שבעת תאונת דרכים לא תוכרו כנפגעי תאונות עבודה.

 

עצירה בתחנת דלק

כפי שכבר ציינו קודם, אנשים שנפגעו בתאונת דרכים כאשר סטו מהדרך למקום עבודתם לא יוכרו כנפגעי תאונות עבודה. למרות זאת, החוק מבין כי לפעמים ישנן סטיות אשר העובד לא יכול להימנע מהן. דוגמא טובה לכך תהיה עצירה בתחנת דלק.

ייתכן ויש לכם דרך קבועה ממקום ממגוריכם אל מקום העבודה שלכם, אך באחד מן הימים תצטרכו לבצע סטייה מהדרך הזאת, על מנת לבצע תדלוק של הרכב. מדובר בפעולה בלתי נמנעת, המחייבת סטייה על מנת שהעובד יוכל להגיע למקום עבודתו. לכן, החוק מכיר בתאונות המתרחשות בסטיות כאלו כתאונות עבודה.

 

סידורים שונים

עצרתם כדי לקנות מצרכים לבית? עברתם אצל הרופא לפני העבודה? תאונה לאחר סיום הסידורים יכולה להיחשב כתאונת עבודה, רק אם עברו מרחק וזמן סבירים מסיום הסידורים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין במקרים כאלו.

 

פעלו בהקדם

נפגעתם בתאונת דרכים בדרך למקום עובדתכם? מומלץ לפעול כמה שיותר מהר. אם תחליטו להגיש תביעה לביטוח הלאומי כדי להיות מוכרים כנפגעי תאונות עבודה, אך תעשו זאת לאחר שחלפה מעל לשנה ממועד התאונה, ייתכן ויסתכלו על כך בשלילה בביטוח הלאומי.

תאונת דרכים

באותו נושא
ניתוח קטרקט
ניתוח קטרקט בלייזר

קטרקט זו מחלת עיניים נפוצה מאוד בגילאים מבוגרים. עם ההתקדמות בגיל, המנגנון השומר על כמות המים בעיניים נחלש, וכך נוצר הקטרקט הנפוץ. ישנם הליכים שונים

קרא עוד »
6 סודות מניסיונו של HR
6 סודות מניסיונו של HR

עולם משאבי האנוש (HR) גדוש באתגרים, החל מגיוס עובדים ועד ניהול קונפליקטים, שמירה על תרבות ארגונית חיובית ועוד. לאורך השנים צברתי ניסיון רב בתחום וגיליתי

קרא עוד »