חיפוש

תביעת נזקי פח לרכב – ככה פועלים

תיקון של נזקי פח לרכב עלול להיות יקר מאוד. עם זאת, אפשר להגיש תביעה נגד המזיק או חברת הביטוח ואפשר גם להתייעץ עם עורך דין כדי להגדיל את הסיכוי לקבל פיצוי כספי הולם. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה ומה ההבדל בין סוגים שונים של תביעות רכוש

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. כתוצאה מכך, יש מקרים רבים שבהם נגרמים נזקי פח לרכב. חלק גדול מהתאונות אמנם מסתיימות בנזקי פח קלים בלבד, אך יש גם כאלה שבעקבותיהן התיקון של נזקי הפח עלול להיות יקר מאוד. בכל אחד מהמקרים האלה, מה שהכי חשוב לעשות הוא לפעול נכון ובגיבוי של עורך דין.

התפקיד של עורך דין שמתמחה בנושא הוא קודם כל לעזור לנו להבין האם ומתי אפשר להגיש תביעות רכוש לרכב פרטי, מסחרי וכן הלאה. בגלל שהוא מכיר את התחום, יש לעורך הדין את הניסיון הנדרש כדי לבחון כל מקרה לגופו ולחסוך עבורנו זמן ועוגמת נפש. אם עורך הדין ממליץ על הגשת תביעה כזו, סביר מאוד להניח שגם נקבל פיצוי כספי הולם.

 

את מי תובעים בגין נזקי פח לרכב?

את התביעה בגין נזקי פח לרכב אפשר להגיש נגד כמה גורמים שונים. ראשית, במקרים של תאונות דרכים יש מקום להפעיל את הביטוח ולתבוע את הגורם המזיק. אם התאונה היא באחריותנו בלבד, כמו למשל במהלך נסיעה אחורה בחנייה, יכול להיות שנתבע רק את חברת הביטוח שלנו ונצטרך להתייעץ עם עורך דין כדי לקבוע את היקף הפיצוי הרצוי לפי מה שמופיע בפוליסה.

שנית, שווה לחשוב על התייעצות עם עורך דין גם בגלל נזקי פח לרכב שנגרמים לאחר טיפול במוסך. אם מגיעים למוסך כדי לבצע טיפול אבל מסיימים אותו עם נזקי פח חדשים שלא היו שם קודם, צריך לברר האם מדובר ברשלנות מקצועית. במקרים של רשלנות מקצועית, הפיצוי הכספי אמור לגלם גם את עלות התיקון וגם את עוגמת הנפש.

 

מדוע כדאי להגיש תביעות נזקי פח?

חשוב מאוד לא להקל ראש בסוגים שונים של תביעות נזקי פח. גם אם הנזק לכאורה קטן, הוא עלול לדרוש הוצאה כספית לא מבוטלת ולכן לפגוע באיכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו. אבל אם מגישים את התביעה נגד חברת הביטוח או הגורם המזיק, משיגים פיצוי כספי הולם שמאפשר לנו לחזור לשגרה כמה שיותר מהר.

בסופו של דבר, התפקיד של עורך דין הוא לעזור לנו לבחון כל מקרה לגופו. מעורבות עורך דין במקרים של תאונות דרכים היא חלק בלתי נפרד מהתהליך וכדאי לנצל את הניסיון שלו גם במקרים של נזקי פח. בנוסף, אפשר לפנות אליו בשלב מוקדם כדי לבדוק היתכנות לתביעה וקבלת פיצוי.

נזקי פח לרכב

באותו נושא