חיפוש

תדלוק רכבים צבאיים – מי משלם?

בשנים עברו, בהמון בסיסים בצה"ל היו משאבו דלק שבאמצעותן נהגי היחידות היו מתדלקים את רכביהם. בימינו של אוטוטו 2021, רכב צבאי כבר יכול לתדלק את רכבו בכל תחנה כמעט, לרבות תחנות עם הסכמי דלקן אוניברסלי.

בין אם יש צורך לתדלק רכב חברה, רכב צבאי או רכב פרטי, עוברים בתחנת הדלק הקרובה לביתכם וממלאים מיכל. יחד עם זאת, האם כל תחנת דלק נחשבת איכותית ומוכרת לכם דלקים איכותיים? כנראה שלא, וחלילה בלי להשמיץ אף תחנה, אנחנו ממליצים לכם לבדוק את השפעת הדלק על המנוע והרכב שלכם. בואו נבין כיצד.

 

האם רכבים צבאיים מתדלקים עם דלקן אוניברסלי?

האם רכב צבאי עם דלקן אוניברסלי יכול לתדלק בכל תחנת דלק בארץ? והאם רכבים צבאיים ורכבי משרד הביטחון זוכים להוזלות בעלויות התדלוק השנתיות? בעידן שבו מחירי הדלק ממש אינם נמוכים, השאלות האלו מתבקשות.

כמו כן, מעניין לדעת אם הנהג הפרטי משלם מחיר יקר יותר על ליטר דלק, מאשר הנהג הצבאי. כיום, המחיר לליטר דלק בנזין 95, נע בטווחי מחירים של 4.7 – 5.5 ₪ בממוצע. בעוד שהנהג הפרטי משלם מחיר X על ליטר דלק, אין ספק שהנהג הצבאי משלם מחיר נמוך יותר. זאת, משום שמשרד הביטחון עורך הסכמים עם חברות הדלקים בארץ ורוכש כמויות דלק מסחריות לכל דבר.

 

האם צה"ל נהנה מהוזלות מסוימות על תדלוקי רכבים?

תנסו להשוות את צה"ל לחברה גדולה או לארגון גדול. בחברות גדולות וארגונים גדולים בדרך כלל יש ציי רכבים. בואו נגיד ככה, לא קיימת בארץ חברה או ארגון, שיש להם צי רכבים גדול כמו צי הרכבים של צה"ל. ומאחר שצה"ל מחזיק בצי הרכבים הגדול ביותר בישראל (אם משווים אותו לחברות וארגונים), הסכמי הדלק מזכים את משרד הביטחון בהוזלות של עלויות תדלוק.

כמובן, ההוזלות האלו נקבעות בהתאם לכמויות הרכבים שבהם מותקנים דלקנים אוניברסליים. בדומה לחברות, ארגונים וגם צה"ל, בימינו גם נהגים פרטיים מתקינים ברכביהם דלקנים אוניברסליים. אם בשנים עברו הדלקן היה נחשב מעין פריבילגיה שמותאמת אך ורק לחברות ובתי עסקים, בימינו המצב הוא כבר אחרת לגמרי.

 

עד כמה כדאי לנהג פרטי להתקין דלקן אוניברסלי?

בעוד שממוצע הקילומטראז' השנתי עומד על 25,000 ק"מ בממוצע, בימינו אנשים כגומעים קילומטרים רבים מהממוצע הנ"ל. במיוחד בשנים האחרונות, אנשים במקרים מסוימים נאלצים לנסוע במשך שעה וחצי למקום עבודתם.

אדם יכול להתגורר במודיעין, או בבאר שבע, ולהגיע בכל בוקר לעבודתו בתל אביב, או אפילו צפונה מכך. במקרים כאלו, סביר להניח שיהיה כבר עדיף להתקין דלקן אוניברסלי ולהנות מהוזלות מסוימות על הדלק. יש מספר רכבים בבית? כנ"ל. מעבר להוזלות שניתן להשיג אצל חברות הדלקים, כמובן שאתם גם נהנים מנוחות של תדלוק בכל תחנה כמעט בארץ.

 

דלקן אוניברסלי

באותו נושא