חיפוש

החזרי מס – שלוש עובדות חשובות

החזרי מס מהווים, למעשה, כסף שמצוי בקופת המדינה וממתין לאלפי ישראלים, שכלל לא מודעים לכך או שאינם טורחים לבקש אותו בחזרה. ייתכן שמידע אשר יהפוך את החשש מן הבירוקרטיה הכרוכה בקבלתו למינימלי, יסייע להגעתו של הכסף הזה לאלו שהוא שייך אליהם.

שלוש עובדות

הנה שלושה דברים שכדאי שתדעו על החזרי המס שאולי ממתינים לכם:

  1. החזרי מס עשויים להצטבר לכדי אלפי שקלים: טעויות בחישובי מס הן עניין נפוץ כל כך, אשר כמעט ולא נמצא במודעות של העובדים בישראל. ישנם הרבה אנשים במדינה שהחזרי המס שלהם כבר הצטברו לסכומים נאים ביותר.
  2. ניתן לבקש החזר גם על שנים שחלפו: חובה למצוא אישורים לכל סיבה העשויה להקנות לכם נקודות זכות במס, וכך ניתן ליהנות מכספים שמגיעים לכם עד שש שנים אחורה משנת המס שבה הוגשה הבקשה. המשמעות היא, שגם אם גיליתם בדיעבד שבשנה מסוימת הייתם אמורים לקבל הנחה במס, אך שילמתם את הגובה המקסימלי שלו – תוכלו לקבל את כספכם בחזרה, בתנאי שתגישו את כל האישורים התומכים בכך.
  3. ניתן לקבל החזרי מס גם במהלך השנה: אם אתם שכירים המקבלים תלוש משכורת מדי חודש, ייתכן ותוכלו "לעלות" על טעויות בחישוב המס שלכם, עוד לפני תומה של שנת המס. במידה וגיליתם שגיאה בחישוב ויש לכם את היכולת להוכיח זאת, תוכלו לפנות למעסיק שלכם שיתקן את הטעות במערכת השכר בארגון. באופן כזה, החזר המס יתקבל בחשבון הבנק שלכם בחודש שלאחר מכן, ולא תיאלצו להמתין עד סוף השנה ולהגיש את הטפסים במלואם על מנת לקבל החזרי מס מצטברים.

כדאי לדעת כי תיאום מס ובקיאות כללית בנושא, עשויים למנוע טעויות מראש

מומלץ בכל מקרה להכיר את החוק על בוריו, ולהיות בקיאים בסעיפים שבו המתקשרים ישירות אל מצבכם האישי. יש להניח שהסיבה לכך שכל כך הרבה עובדים אינם מבקשים את המגיע להם, נובעת מחוסר מודעות, לכן כדאי "להגדיל ראש" ולהבין מה נדרש מכם לעשות על מנת שהסכום החודשי שיילקח מכם יהיה המדויק ביותר, כאשר תיאום מס – במידה והנכם עובדים בכמה מקומות במקביל, הוא אחד מהחשובים שבהם.

 

באותו נושא
עציץ
דוגמאות להכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית לעומת הכנסה פעילה הכנסה פסיבית כשמה כן היא, פסיבית. מדובר בעצם על תשלומים או כסף הנכנס או מתקבל באופן קבוע ושהמאמץ המושקע כדי

קרא עוד »
החזרים של מס ראשית
מה חשוב לדעת על החזרי מס

חושבים שמגיעים לכם החזרי מס? במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם אלו אישורים נדרשים על מנת להגיש בקשה לרשות המיסים, במסגרתה תיבחן זכאותכם לקבל החזרים כספיים,

קרא עוד »