חיפוש

איזה אוכל יהיה מושלם בשביל הכלב שלכם?

המזון לכלבים הולך ומשתפר במהלך השנים. ישנו ידע מדעי העוזר להתאים לכלבים את מזונם בצורה מדויקת. מאחר והכלב המודרני תלוי רק באדם למזונו ואין לו אפשרויות לתור אחר מזונו בטבע, היכולת להתאים את המזון לצרכן הספציפיים היא יתרון תזונתי משמעותי. להלן כללים בבחירת האוכל לכלב.

 

גורים

הכלב נגמל בהדרגה בין 3-8 שבועות לחייו ואז עובר למזון אמיתי. אוכל לכלב המתאים ביותר עבורו בתקופה זו הוא מזון לגורי כלבים. זמן התקופה: עד שהגור מגיע למשקלו הבוגר. משך התקופה: בין חצי שנה לשנתיים, תלוי בגזע הכלב. ככל שהוא מגזע גדול יותר התקופה אורכת יותר זמן. ההבדלים הגדולים מצריכים להתאים לגור אוכל לכלבים המותאם לגודל הגזע שלו. לכל גזע – קטן, בינוני או גדול, צרכים תזונתיים מיוחדים.

 

כלבות

מהשליש השלישי להריון ועד לסיום ההנקה יש להוסיף למזון אנרגיה ומינרלים. מומלץ לתת להן בזמן זה מזון לגורים. (על פי רוב מגזע בינוני או קטן). הבדלי גזעים ישנו הבדל בין הגזעים. למרות שבגדול הצרכים התזונתיים של כלבים מכל הגזעים דומים, ישנם מספר הבדלים שיש להביא בחשבון בבחירת האוכל לכלבים:

 

שיניים

במהלך הלעיסה (במיוחד בלעיסת מזון יבש) מתבצעת אצל הכלב פעולת ניקוי טבעית הנובעת מחיכוך השיניים זו בזו. כמו כן יש להתאים את גודל הכופתית לגודל הכלב אחרת יכולות להיווצר בעיות. לדוגמא:

  • כופתית קטנה מידי: כלב גדול עלול לבלוע אותה בשלמותה.
  • כופתית גדולה: כלב קטן מתקשה להתמודד אתה

 

מפרקים

בכלב גדול ישנו עומס גדול על המפרקים וישנו סיכון לנזקי שחיקה. לכן חשוב להקפיד שיהיו במזון מרכיבים התומכים בבריאות המפרקים כמו גלוקוזאמין וכונדרויטין.

 

זקנה

לקרת גיל זקנה ישנם שינויים המצריכים התאמת מזון מחודשת למצב המשתנה. כל כלב מזדקן בקצב אחר. ככל שגזע הכלב קטן יותר כך תוחלת החיים שלו ארוכה יותר וגיל הזקנה מתאחר.

 

רגישויות

ייתכנו רגישויות אצל כלבים ויש להביא אותן בחשבון בבחירת המזון. דוגמאות:

  • רגישות במערכת העיכול (קיבה רגישה) – נטייה לבעיות עיכול (שלשול והקאות) ויש למצוא עבורם מזונות מיוחדים המקלים על תופעות אלו.
  • רגישויות בעור ובפרווה – נטייה לסבול מבעיות עור ולהתגרד הנובעת מאכילת מזון רגיל. על פי רוב מומלץ לתת במקרים אלו מזון המבוסס על כבש ואורז (במקום עוף ותירס). במקרי קיצון ייתכן והכלב יזדקק למזון רפואי.

 

אורח חיים

יש לאזן בין רמת הפעילות של הכלב לבין כמות הקלוריות שבמזון. כדי להימנע מכך שכלב פעיל יהיה רזה מידי וכלב פחות פעיל ישמין. לכלבים שמנים או בעלי נטייה להשמנה ישנם מזונות 'דיאט' מופחתים בקלוריות וכנגד ישנם מזונות עתירי אנרגיה לכלבים פעילים.

 

אז איזה אוכל יהיה מושלם עבור הכלב?

תלוי בסוג הכלב! יש להתחשב ב:

  • מצב –  גורים, כלבות, זקנה, ועוד.
  •  גזע –  גדול, בינוני או קטן.
  • מבנה – שיניים, מפרקים, רגישויות
  • אורח חיים

לאחר התאמה זו תקבלו את הכלב המאושר הניזון ממזון מושלם עבורו!

אוכל לכלבים

באותו נושא