חיפוש

איך מדבירים טרמיטים בדירה?

אחד הסיוטים הכי גדולים של כל בעל דירה הוא לגלות שהדירה שלו נגועה בטרמיטים. מדובר על חרקים קטנטנים שניזונים מחומר שנקרא תאית. החומר הזה קיים בעץ, ומכיוון שהטרמיטים חיים בקבוצות ענק של מאות אלפי או מיליוני פרטים, הם פשוט מחסלים כל פריט עץ שיש בדרך שלהם.

מדובר על אחד המזיקים הבעייתיים ביותר שיש לנו כאן בישראל. אז הכנו עבורכם מדריך ברור וקצר שיסייע לכם להתמודד עם טרמיטים אם גיליתם אותם בדירה שלכם. בואו נצא לדרך.

 

איך נגלה שיש לנו טרמיטים בבית?

טרמיטים הם חרקים קטנים שדומים לנמלים ממבט ראשון, אבל בחינה מעמיקה יותר תסייע לכם לזהות בקלות את ההבדלים. לנמלה יש 3 פרקים בגוף וכנפיים שקצרות מהגוף, ולטרמיט יש 2 פרקים בגוף וכנפיים ארוכות יותר מהגוף.

אבל מכיוון שאתם לא חוקרי חרקים, הסימן הכי טוב לנוכחות של טרמיטים יהיו סימנים על רהיטים בבית, ולרוב הדלתות הן אלו שנפגעות ראשונות. טרמיטים שמסיימים לכרסם רהיט מסוים מכינים לעצמם מעין תעלות מעץ לעוס שנראה כמו בוץ. ברגע שזיהיתם מעין תעלה שכזו, תדעו שהגיעו אליכם הביתה אורחים לא קרואים.

איך מדבירים טרמיטים בדירה

איך מדבירים טרמיטים?

הדברת טרמיטים בדירה היא סיפור די מורכב, ולכן אנו ממש לא ממליצים לנסות לבצע אותה לבד. דרוש כאן איש מקצוע מיומן ומנוסה, מכיוון שרק מדביר מוסמך מורשה להחזיק חומרי ריסוס נגד טרמיטים. מלבד זאת, ההדברה של הטרמיטים לא תתבצע רק באופן נקודתי אלא תכלול טיפול מקיף בכל הבית וסביבתו.

מה שהמדביר עושה זה לקדוח חורים בעץ, ולהכניס לתוכם בלחץ גבוה רעל נגד טרמיטים. כדאי מאוד להזמין את המדביר כמה שיותר מהר מכיוון שבכל רגע שאתם מתעכבים הטרמיטים ממשיכים להתרבות ולהזיק לרהיטים שלכם.

 

האם ההדברה נגד טרמיטים יכולה לפגוע בבני אדם?

התשובה היא לא. מדובר על ריסוס שאינו רעיל ומותר לשימוש במגורי אדם. עם זאת, ילדים, נשים בהיריון, תינוקות, בעלי חיים, או מי שסובל באסתמה, צריך לצאת מהחדר שבו מרססים לפחות לשעה. כדי לשמור על הבטיחות שלכם חשוב מאוד להקפיד על הזמנת מדביר מורשה שמחזיק ברישיון בתוקף.

איך מדבירים טרמיטים בדירה

איך הטרמיטים נכנסים הביתה?

לטרמיטים יש כמה דרכים עיקריות להיכנס לבתים. אחת הדרכים היא מעוף הכלולות – מדובר על מעוף המוני שקורה בעונות מעבר ובו טרמיטים נכנסים לבתים דרך החלונות ומקימים לעצמם קן. דרך אחרת היא חפירה של תעלה מהקן שנמצא סמוך לבית אל תוך הבית. דרך נוספת היא מצב שבו הקבלן שבנה את הבית השתמש בקרקע שהיו בה טרמיטים.

 

סיכום

טרמיטים הם אחד ממיני המזיקים הקשוחים והבעייתיים ביותר שאנו מכירים בישראל. מדובר על מזיק שיכול לגרום לנזקים רציניים לריהוט בבית תוך זמן קצר. מסיבה זו אסור בשום פנים ואופן להתמהמה או לנסות לטפל בו לבד. פנו כמה שיותר מהר למדביר מקצועי.

איך מדבירים טרמיטים בדירה

באותו נושא
מלכודת
מדביר בתל אביב

קיץ, חום ולחות אלו רק חלק מהסימנים לכך שהגיע עונת ה"שמישהו יהרוג אותו!" התל אביבית. אם יצא לכם להסתובב ברחבי תל אביב במהלך הקיץ, אתם

קרא עוד »
תרסיס
5 יתרונות להדברה ירוקה

כאשר תתקלו במזיקים שונים בבית שלכם או מסביבו, הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות יהיה לסלק אותם ובהקדם האפשרי. לשם כך, תצטרכו לרוב להזמין הדברה ייעודית

קרא עוד »