חיפוש

5 דברים שחשוב לוודא שעושים הדברה בבית

עונת הקיץ מזמינה איתה חרקים ומזיקים רבים, ולפעמים K300 זה פשוט לא מספיק.

כשמזמינים אליכם מדביר חרקים הביתה, יש כמה דברים שחשוב לעשות לפני ואחרי ההדברה, ככה תשמרו על עצמכם ועל הבית.

זה לא כל כך נעים לראות נמלים במטבח. גם לא ג'וקים, רחמנא לצלן, ובטח שלא דבורים. כדי לא להגיע למצב שקוראים למדביר, אפשר לשמור על היגיינת בית טובה, לנקות טוב אחר שאריות אוכל לזרוק את הפח תכופות, לאטום סדקים וחריצים בבית ולסגור את הרשת בחלון. אבל אם הגעתם לכתבה הזו, כנראה שכבר מאוחר מדי. אז מה חשוב לדעת כשמזמינים מדביר חרקים הביתה?

  • ישנם מספר סוגי הדברה, כל אחד מותאם לסוג המזיק שיש לכם בבית. אם אלה נמלים, עכבישים, קרציות או יצורים מסוכנים יותר כמו נדלים ודבורים, חומרים שונים עובדים אחרת על יצורים שונים ואין דבר כזה הדברה כללית. חברות רבות בשוק היום, ביניהן סופר הדברה, משתדלים להיזהר עם חומרים כימיים כשמדובר בהדברה ביתית, ולהשתמש בהדברה ירוקה, אקולוגית או אורגנית כדי למזער נזקים לבני הבית ולסביבה. החומרים הירוקים יעילים לא פחות מהחומרים הכימיים, השאלה היא איזה חיות מדבירים.
  • ודאו שיש למדביר רישיון מדביר בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה – אל תיקחו סיכון כשמדובר בחומרי הדברה.
  • בדקו עם המדביר מהי תקופת האחריות על ההדברה. זהו פרט חשוב להמשך, אם במהלך תקופת האחריות החרקים שבו להופיע, על המדביר לשוב ולחזור על העבודה.
  • כסו והרחיקו כל פריט בבית שיכול להינזק מחומרי ההדברה: כלי אוכל, צעצועים וחפצים ורהיטים שאתם באים איתם במגע יומיומי. כמובן שאם מתבצעת הדברת טרמיטים או פרעושים, על הרהיטים הניזוקים להיות חשופים להדברה.

 

ומה קורה אחרי ההדברה?

  • לאחר ההדברה חובה לאוורר את הבית, להשאיר חלונות ופתחי אוויר פתוחים. אם בבית חיים אנשים בוגרים ללא קשיי נשימה, אפשר להיכנס כעבור שעה-שעתיים. כשמדובר במבוגרים, נשים בהריון, ילדים קטנים וחיות מומלץ להאריך את השהות מחוץ לבית, ולא למהר חזרה.
  • המדביר אמור להשאיר לכם בית נקי, אל תמהרו לשטוף, יש סכנה שחומרי הניקוי יזיקו להדברה, וחבל על כל העבודה. רוב בעלי המקצוע ממליצים לשטוף יומיים-שלושה לאחר הדברה, אבל אם יש בעלי חיים ותינוקות בבית תוכלו להעביר סחבה, כדי שלא לסכן אותם. בכל מקרה, התייעצו עם המדביר.
  • שימרו על ניקיון הבית כדי להאריך את תוקף ההדברה. חפשו נזילות מצינורות חשופים או מוסתרים, חרקים אוהבים נזילות בבית ונמשכים לשם.
  • חפשו חרקים מתים! כן, איכס, אבל בשבועות שלאחר ההדברה אתם אמורים לראות עוד ועוד חרקים מתים, כיוון שלחומרי ההדברה לוקח זמן לשקוע ולהגיע לכל הבית. החרקים לא מתים?. קראו שוב למדביר. צריכים הדברה בתל אביב? אתם יודעים למי לפנות.

 

תרסיס

באותו נושא
מלכודת
מדביר בתל אביב

קיץ, חום ולחות אלו רק חלק מהסימנים לכך שהגיע עונת ה"שמישהו יהרוג אותו!" התל אביבית. אם יצא לכם להסתובב ברחבי תל אביב במהלך הקיץ, אתם

קרא עוד »
תרסיס
5 יתרונות להדברה ירוקה

כאשר תתקלו במזיקים שונים בבית שלכם או מסביבו, הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות יהיה לסלק אותם ובהקדם האפשרי. לשם כך, תצטרכו לרוב להזמין הדברה ייעודית

קרא עוד »