חיפוש

דוגמאות להכנסה פסיבית

הכנסה פסיבית לעומת הכנסה פעילה

הכנסה פסיבית כשמה כן היא, פסיבית. מדובר בעצם על תשלומים או כסף הנכנס או מתקבל באופן קבוע ושהמאמץ המושקע כדי שזה יקרה על בסיס קבוע, הוא אינו רב או לחילופין חד פעמי. הכנסה פסיבית היא שונה מהכנסה פעילה בכך שהכנסה פעילה הינה מוגדרת כהכנסה שהורווחה. הכנסה פעילה צריכה כל הזמן להישאר פעילה כדי לשמר את המשכיותה. לכן, ברגע שאדם בוחר להפסיק לעבוד הכנסה זו גם תפסק באופן מידי. הכנסה פסיבית טובה, תמשך גם אם לא נפעל כדי לדאוג לקיימה. הדוגמא הקלאסית להכנסה פסיבית מצויה כמובן בתחום הנדל"ן, אדם שבבעלותו דירה אשר אותה הוא משכיר לשוכרים, משקיע מאמץ מינימלי פעם בכמה זמן לתיקונים או חיפוש שוכרים חדשים, אך רוב השנה הכסף נכנס אליו לחשבון הבנק מבלי שמתאמץ יותר מידי או מתעסק בזה על בסיס יומי. מס הכנסה מגדיר הכנסה פסיבית כהכנסות ממקורות הכנסה אשר אין הם "עסק או "משלח-יד".

מגדלי מטבעות

הכנסה פסיבית – יתרונות

מי לא רוצה להרוויח יותר ולעבוד פחות בימנו? להכנסה פסיבית יתרונות ברורים. הכנסה פסיבית נחשבת, מעצם היותה "פסיבית", להכנסה היעילה ביותר. הפרט בעל ההכנסה משקיע מינימום של מאמץ מצידו ועדיין מתאפשר תזרים של הכנסה באופן קבוע. אדם פרטי יכול להגדיל הכנסותיו החודשיות פי 2 וגם הרבה יותר, באמצעות הכנסותיו הפסיביות. הכנסות פסיביות ידועות בהיותן הדרך הטובה ביותר להתעשר ולהגיע לאן שכולם שואפים אליו – אל החופש הכלכלי הנחשק. כמה שיותר הכנסות פסיביות שיהיו לאדם, כך חייו יהיו יותר נוחים ופשוטים וכך לאט לאט יסלול את דרכו לחופש כלכלי ויוכל אף להחליט לפרוש מעבודתו הקבועה לפי בחירתו בזמן וברגע שיחפוץ בכך. במילים אחרות, הכנסות פסיביות המנוהלות נכון ובהם משקיעים מעט מאמץ הן הדרך לפנסיה מוקדמת.

דוגמאות להכנסות פסיביות

יש סוגים רבים של הכנסות פסיביות וקיימות אפשרויות רבות להרוויח כסף באופן פסיבי בדרכים שונות.

  • ישנן הכנסות פסיביות מנכס מניב כמו נכס נדל"ני (למשל בעלות על דירה כמו בדוגמא שניתנה בתחילת המאמר) שמניב שכירות חודשית קבועה.
  • שוק ההון, אשר לא מודגר לכשעצמו כהכנסה פסיבית, יכול להוות הכנסה פסיבית במידה ויש אפשרות לקבל סכום חודשי קבוע מתוך הרווחים על ההשקעות שהשקעתם.
  • ישנן הזדמנויות רבות להכנסות פסיביות דרך האינטרנט כגון: שיווק שותפים, מכירת לידים, יצירת מוצר דיגטלי, מכירת שטחי פרסום, מסחר אלקטרוני – דרופשיפינג, ועוד.

דוגמאות להכנסה פסיביות בקישור זה.

הכנסה פסיבית – צמד מילים הכרחי לכל איש בארץ ישראל

במדינתנו הקטנה כידוע, יוקר המחיה מקשה מאוד על משפחות להתקיים נטו מהכנסה של בן זוג אחד, ובואו לא נשלה את עצמינו גם שניים לרוב זה לא מספיק. המוצרים מתייקרים והמשכורות די תקועות ולא גדלות בהרבה, מה שמקשה מאוד על משפחות לא מבוססות כלכלית ובלי תמיכה כלכלית להתקיים בכבוד. אנחנו חיים בלי להוציא את הראש מהמים ולו לרגע, יום אחרי יום. קמים בבוקר לעבודה, חוזרים מותשים הביתה, עושים את מה שהכרחי בבית בשארית כוחות אחרונים ולבסוף ודועכים לשינה וכך זה חוזר חלילה מידי יום ביומו. הכנסות פסיביות, גם אם לא יגרמו לנו להתעשר ולגעת בחלום הפנסיה המוקדמת והחופש הכלכלי, יכולות לעזור לכל אחד ואחת בהתמודדות הזאת. באמצעות הכנסה פסיבית אחת או יותר, תוכלו להגדיל את ההכנסות השותפות שלכם עם מינימום מאמץ. בהצלחה.

באותו נושא
החזרים של מס ראשית
מה חשוב לדעת על החזרי מס

חושבים שמגיעים לכם החזרי מס? במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם אלו אישורים נדרשים על מנת להגיש בקשה לרשות המיסים, במסגרתה תיבחן זכאותכם לקבל החזרים כספיים,

קרא עוד »