חיפוש

מה ההבדל בין הדברה רגילה להדברה ירוקה?

בשנים האחרונות הטרנד הירוק הולך ופורח. בלא מעט תחומי חיים צצו אלטרנטיבות ירוקות, אשר מיועדות לאזן בין צרכיו השונים של האדם לבין שמירה על איכות הסביבה.

כך לדוגמה, היום ניתן למצוא בנקל רכבים ירוקים, בתים ירוקים ואפילו מסעדות ירוקות אשר דוגלות בערכי שמירה על הסביבה.

אל רשימה מפוארת זו אפשר להוסיף גם הדברה ירוקה, אשר פועלת לגירוש מזיקים בדרכים ידידותיות לסביבה.

במאמר הבא נעסוק בהדברה ירוקה ובהבדל בינה לבין הדברה רגילה.

 

ירוק בעיניים

כפי שניתן להבין מהפתיחה, הדברה ירוקה היא מושג כולל לשיטות הדברה אשר מנסות לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בסביבה. בשונה משיטות ההדברה המסורתיות, בהן מפוזרים רעלים מסוכנים בכמות מסיבית כנגד אוכלוסיית המזיקים, שיטות ההדברה הירוקות מנסות לגרש את היצורים המזיקים בדרכים אחרות, אשר אינן מסבות נזק לסביבה או לבריאות הציבור.

בהתאם למדע המתפתח הדברה ירוקה נוחלת יותר ויותר הצלחה בחלוף הזמן: הן באפקטיביות השיטה, והן בכמות המזיקים עליה אפשר לפעול. אמנם הדברה ירוקה אכן תבוצע במלוא יעילותה כנגד חיות גדולות יחסית כמו זוחלים או מכרסמים, אך ניתן להשתמש בה גם כנגד חרקים ודומיהם. כיום ניתן לעשות אפילו ריסוס נגד פרעושים בצורה טבעית וירוקה.

 

ירוק-סטאר

קיימים לא מעט הבדלים בין הדברה ירוקה להדברה רגילה. בראש ובראשונה, קיים הבדל  בנזק הסביבתי שכל הדברה גורמת לו. בעוד שבעת הדברה רגילה יש צורך להרחיק את כל דיירי הבית מהמקום ולהתנהל בקפדנות יתירה, הדברה רעילה מבוססת על חומרים שאינם כימיים ובהתאם לכך מסיבים הרבה פחות נזק פוטנציאלי לבני אדם. אין זה אומר שמותר להתנהג בחופשיות בזמן הדברה ירוקה (עדיין יש לנקוט זהירות), אך בכל זאת קיימות פחות מגבלות על דיירי הבית היות והסכנה הבריאותית לה הם חשופים פוחתת. הדברה ירוקה נחשבת למותאמת יותר לבני אדם ועל כן משרד הבריאות וארגונים שונים מעודדים את השימוש בה. כיום כל מדביר אשר נושא רישיון בתוקף מחויב להתמחות גם בהדברה ירוקה ולעשות שימוש מינימלי ברעלים מסוכנים לבני אדם ולחיות מחמד כאשר הדבר מתאפשר.

הבדל נוסף נעוץ ברמת המחיר. על אף ששיטות ירוקות הולכות ומוזלות עם השנים, הן עדיין יקרות יותר בהשוואה להדברה הרגילה. בנוסף לכך, יעילות ההדברה הרגילה עדיין נחשבת לטובה יותר מבין השתיים. הדברה ירוקה מצריכה תחזוקה ברמת תדירות גבוהה יותר, מכאן שהמשוואה פשוטה: יותר ביקורי בית של המדביר שווה להוצאה כספית יותר יקרה.

 

צועדים לעתיד ירוק יותר

לסיכום, ניתן לראות שהמגמה הירוקה כאן כדי להישאר. ההתפתחויות המדעיות בתחום מביאות ליותר ויותר שיטות הדברה אשר מבוססות על חומרים ודרכי פעולה טבעיות. מדובר בצעד טוב אשר תורם לשמירה על סביבה נקייה ובריאה מרעלים מסוכנים וממזיקים כאחד. ניתן לצפות שבעתיד השיטות הירוקות יהיו זולות אף יותר ועולם ההדברה יאמץ באופן גורף את המתודה הירוקה.

 

פיזור עשן

באותו נושא
מלכודת
מדביר בתל אביב

קיץ, חום ולחות אלו רק חלק מהסימנים לכך שהגיע עונת ה"שמישהו יהרוג אותו!" התל אביבית. אם יצא לכם להסתובב ברחבי תל אביב במהלך הקיץ, אתם

קרא עוד »
תרסיס
5 יתרונות להדברה ירוקה

כאשר תתקלו במזיקים שונים בבית שלכם או מסביבו, הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות יהיה לסלק אותם ובהקדם האפשרי. לשם כך, תצטרכו לרוב להזמין הדברה ייעודית

קרא עוד »