חיפוש

מה חשיבות של אוכל לגורים לעומת אוכל לחיית מחמד בוגרת

אוכל לחיות לאנשים רבים נשמע כמו תחום ברור ופשוט, אך יש דברים חשובים מאוד שצריך לדעת, ולקחת את זה בקלות מידי עלול להיות בעייתי. התאמת האוכל עבור גורים לעומת חיות בוגרות זה עניין חשוב ומהותי, וכדי להאכיל נכון את החיה שלכם, תצטרכו להכיר ולדעת את החשיבות, ההבדלים ומה בדיוק נכון להאכיל את הגור או חיית המחמד הבוגרת שלכם.

 

מזון ייעודי לגורים

בבחירת אוכל לגורים, מומלץ להשתמש במזון ייעודי עבור גורים, מזון מהסוג הזה יכיל רמות חלבון שמתאימות לצרכים התזונתיים של גור. גורים הרי גדלים מאור מהר בשנה הראשונה של חייהם, ולכן בהתאמה הצרכים התזונתיים שלהם שונים מהצורך של כלבים בוגרים. בנוסף, צריך שהמזון יוגש בגודל מותאם לגודל הפה שלו, לסיוע בתהליך העיכול של הגור.

 

הבדלי תזונה וטיפול

בעצם יש שלושה סוגים של מזונות עבור כלבים, מזון עבור גורים, מזון לכלבים בוגרים וגם מזון לכלבים מבוגרים. בכל שלבי החיים השונים של הכלב צריך לעשות התאמה של האוכל לגילו ולמצבו הבריאותי. חשוב להכיר ולהבין את ההבדלים בין אוכל לגורים לעומת אוכל לכלבים מבוגרים בכדי לדעת לעשות רכישות נכונות ולתת לכלב שלכם תזונה מותאמת.

 

מה מיוחד באוכל של גורים?

תשימו לב כשאתם מסתכלים על המוצרים במקומות כמו רויאל קנין גורים ואחרים, אתם תראו שעל האריזה מוטבע שהאוכל מיועד לגורים, המזון הייעודי הזה יכיל בדרך כלל יותר פחמימות וחלבונים. הפחמימות והקלוריות עוזרות לתת אנרגיה לגורים, אשר נוטים להוציא יותר אנרגיה מכלבים מבוגרים, והחלבונים חשובים לחיזוק העצמות והמערכת החיסונית.

 

סוג הגזע משפיע על סוג האוכל

דבר נוסף שמשפיע על סוג המזון שתרצו להאכיל אל הכלב שלכם בו, זה הגזע של הכלב. יש גזעים מסוימים שידועים ברגישויות למזונות מסוימים או חומרי גלם. מומלץ ללמוד קצת על סוג הכלב שלכם ועל הרגישויות שעלולות להיות לו בסבירות גבוהה. בנוסף גזע הכלב ישפיע גם על גודלו של הכלב, וגורי כלבים יכולים להראות אחרת בגזעים שונים, וחשוב לדעת זאת.

 

שלב מעבר

דבר נוסף שכדאי לדעת, זה שבשלב מסוים הרי הגורים מתחילים לאכול אוכל מוצק, בדרך כלל עד גיל שלושה או ארבעה שבועות הגורים יונקים חלב מהאם, וזה המזון שהם זקוקים לו בשבועות הראשונים של חייהם. לאחר מכן, ניתן להתחיל להרגיל אותם למזון יבש בנוסך לחלב, וכדאי להרטיב מעט את המזון היבש בהתחלה כדי לעזור להם להתרגל

 

קחו את זה ברצינות

כשאתם מאמצים גור כלבים שרק נולד, יש עליכן אחריות גדולה לדאוג לצרכיו, עוד יותר אפילו בגלל גילו הצעיר. חשוב שתיקחו את תפקיד בחירת המזון כמו שאר הדאגות האחרות, בצורה רצינית ואחראית, בכדי לספק לכלב שלכם את כל מה שהוא זקוק לו. ההבנה שלגורי כלבים לעומת כלבים בוגרים יש צרכים שונים, הין חלק ממה שיעזור לכם להעניק לו מה שהוא יצטרך בהתאמה.

באותו נושא