חיפוש

מה ניתן לעשות עם החרקים בבית?

חרקים הם מטרד עצום לרבים בישראל.

הם אמנם קטנים, ולרוב לא מסוכנים לנו, אך עצם היותם בתוך הבית שלנו, מכניס בנו פחד מסוים ובהלה.

בהופעתם, בעלי הבית מעלים שאלות שונות, ובין היתר מנסים להבין מהו מקור הביקור של האורחים הלא רצויים הללו.

במאמר זה, נבין יחדיו איך ניתן לטפל בתופעה זו כדי לשמור על אסטתיות הבית ועל השקט שלכם.

 

תנו לחיות לחיות?

נתקענו. מצאנו חרק, שניים או שלושה בתוך הבית ואנו חוששים מהתרבותם בתוך הבית שלנו. חוששים שהם מצאו להם נקודה חמה ואוהבת בתוך הבית והם אינם מתכוונים לצאת מאיזור הפלישה שלהם.

במקרה זה, עלולים להיות גם חרקים קטנים בהרבה שכלל אינם נראים לעין, ובדיעבד נגלה את עצם קיומם בביתנו עקב זיהוי של כלי מעץ שנאכל לאטו על ידי טרמיטים למשל שקשה לזהותם ביום יום שלנו.

כמו כן אנו עשויים לגלות חורים בבגדים על ידי עש הבגדים, ואפילו תולעים במזון שלנו בגלל עש המזון שמנקב את אריזת המזון ומטיל בה ביצים. לשם זאת, עלינו למצוא פתרון לבעיה, אחרת בלאו הכי חפצינו יכורסמו והמזון שלנו ייפגם שלא לצורך.

 

הדברה

כולנו מכירים את המונח הזה, ורובנו אף חווינו אותו במהלך חיינו. חרקים לא יכולים להישאר בתוך הבית, זו עובדה שאין עוררין עליה. הדברה זוהי פעולה של ריסוס, פיזור אבקה או חומר מותסס על רצפת הבית. לפני שאנו בוחרים מדביר שירסס בתוך ביתנו, חשוב להבין איתו את ההליך. שאלו אותו כמה זמן אתם צפויים לשהות מחוץ לבית כדי לא להיפגע מהחומרים הכימיים שבריסוס ולהיערך מראש לכך שתשהו מחוץ לבית.

כמו כן תשאלו אותו מהם החומרים איתם הוא מדביר וקראו עליהם באינטרנט, אל תתקרבו אליו והתרחקו מהבית בשעת הפעולה.יש לקבל מהמדביר מסמך אישור על ביצוע העבודה המפרט בין היתר את סוג החומר שרוסס, התאריך, ריכוז החומר ופרטי הקשר של המדביר.

המדביר ירסס את רצפת הבית, בדגש על: ״נקודות תורפה״ כמו מתחת לארונות המטבח למשל או קן שחשפנו.

עוד ניתן להתרשם באתר ריסוס לבית ולקבל מידע נוסף והכוונה מדויקת לסוג ההדברה שתצטרכו.

 

פתרון ידידותי

בעידן המודרני, רבים מבינים את חשיבותם ותרומתם של כלל בעלי החיים לאקולוגיה של כדור הארץ, ואינם רוצים לפגוע בהם. הדברה נעשית לרוב על ידי חומרים כימיים אשר גורמים למותם של החרקים. אך ישנם גם פתרונות ידידותיים לאותם החרקים וחשוב להכיר בהם.

ישנה הדברה אורגנית אשר השימוש בה נעשה על ידי חומרים טבעיים שלא הורגים את בעלי החיים. בנוסף, ישנם גם אמצעים אלקטרוניים, כלי תפיסה ומלכוד שלא פוגעים בהם.

 

הבחירה בידיים שלכם

עם אין ספור חומרים המספקים ריסוס הוגן, עם שיטות מגוונות וחדישות, ניתן להגיע לרמה המדויקת של ההדברה שאנו רוצים בבית שלנו. חשוב לשאול את המדביר על משך הטיפול, לבדוק תעודות, לראות את חומריו ולמדוד את מקצועיותו בהשבת שאלות כנות ונכונות.

 

בעל מקצוע

באותו נושא
מלכודת
מדביר בתל אביב

קיץ, חום ולחות אלו רק חלק מהסימנים לכך שהגיע עונת ה"שמישהו יהרוג אותו!" התל אביבית. אם יצא לכם להסתובב ברחבי תל אביב במהלך הקיץ, אתם

קרא עוד »
תרסיס
5 יתרונות להדברה ירוקה

כאשר תתקלו במזיקים שונים בבית שלכם או מסביבו, הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות יהיה לסלק אותם ובהקדם האפשרי. לשם כך, תצטרכו לרוב להזמין הדברה ייעודית

קרא עוד »