חיפוש

משכנתאות – איך עושים זאת נכון?

לקיחת משכנתא היא דבר של פעם בחיים. מדובר בהלוואה משמעותית שחייבים להיות עם יד על  הדופק כשלוקחים אותה. כאן ריכזנו לכם טיפים בתקווה שהם יסייעו לכם בדרך למשכנתא שלכם. על מה חשוב לשים דגש בלקיחת משכנתא?

 

הכרת תהליך לקיחת המשכנתא

לפני שקופצים למים ולוקחים משכנתא, חייבים להכיר את התהליך. איך הוא עובד. בשלב הראשוני יש להשיג מהבנק אישור עקרוני למשכנתא. אישור כזה מתקבל רק לאחר שהבנק ראה שאין מניעה עקרונית לתת לכם משכנתא. לצורך כך הוא יבדוק את גובה ההכנסות, מצב חשבון העו"ש וכו'. לאחר קבלת אישור עקרוני יש לכם מעין אור ירוק למשכנתא.

אך עדיין, תהליך לקיחת המשכנתא רק מתחיל. בשלב זה יהיה עליכם למלא את דרישות הבנק, ולהביא דו"ח הערכת שמאי מקרקעין שיעריך את שווי הנכס, לרכוש ביטוח חיים וביטוח מבנה על הנכס, להסדיר את רישומי המשכנתא ורק לאחר שכל הרישומים יבוצעו כנדרש הבנק יעביר את תיק המשכנתא לבחינה ואתם תוכלו להנות מהמוגמר.

 

לא מוותרים על ייעוץ מקצועי

לאחר שאתם מכירים את תהליך לקיחת המשכנתא, אתם יודעים שמדובר בנושא מורכב ואתם מנסים ללמוד כמה שיותר על הנושא. הטיפ שלנו הוא לא לפעול עצמאית אלא להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה ומנוסה. ייעוץ כזה עשוי לחסוך ממכם תשלומים יקרים בעתיד.

 

משא ומתן על הריבית

לא כל אחד יודע זאת. אך כדי לקבל משכנתא משתלמת צריך לדעת להפעיל משא ומתן עם הבנק בצורה יעילה ומקצועית. נכון, הבנק הוא שוק תגרני, אך בהחלט ניתן להפעיל בו משא ומתן. צריך לדעת איך לעשות את זה. וזה יכול להצליח בגדול…

 

בניית תמהיל המשכנתא

את תמהיל המשכנתא בונים עם איש מקצוע. התמהיל הוא הרכב המשכנתא ולכל אחד מתאים מסלול משכנתא אחר. ההמלצה  היא להיעזר ביועץ מומחה שידע למפות היטב את הצרכים האישיים ולהמליץ על מה שנכון עבורכם. לפעמים נכון לשלב בתמהיל המשכנתא מסלול פיתוי כדי להוזיל את המשכנתא וכדומה. מוזמנים להיכנס לעוד טיפים למשכנתא.

 

משאירים פתח לשינוי

לא מתחתנים עם המשכנתא ואם מגלים לאחר תקופה שהמשכנתא לא מתאימה לצרכים הקיימים, ניתן למחזר אותה. הבעיה היא שלפעמים מחזור משכנתא עולה מחיר יקר מידי שניתן לחסוך עם מחשבה מראש. כבר בעת בניית תמהיל המשכנתא הראשוני, השאירו פתח לשינויים עתידיים. אל תגדרו את עצמכם ביותר מידי מסלולים קבועים שלא יאפשרו לכם לפרוע את המשכנתא ללא עמלת פרעון מוקדם יקרה… השאירו נקודות יציאה שיפחיתו לכם עלויות שינוי.

 

לסיכום

משכנתא היא הלוואה שלא לוקחים כל יום. לפני שלוקחים אותה חשוב להכיר את המאפיינים שלה. מי שמבין בתחום לוקח את הזמן ובוחן את הנתונים. אף אחד לא ניגש ליטול הלוואת משכנתא ללא ידע מקצועי. את הידע המקצועי אתם יכולים לקבל במשכנתא שלכם על ידי פנייה ליועץ משכנתאות מומחה בתחום.

משכנתאות

באותו נושא
בניינים תכנית תמ"א 38
מהי תוכנית תמא 38

אם אתם מתגוררים בבניין ישן, או שיש לכם בן משפחה או מכר שמתגורר בבניין כזה, בוודאי יצא לכם לשמוע על תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים

קרא עוד »