חיפוש

צעדים לשמירה על הבית ממזיקים

יש אמרה רווחת לפיה ״אדם חכם יודע להימנע מבעיות שאדם פיקח יודע לפתור״. ואכן, גם בהדברה הפתרון הטוב ביותר למזיקים בבית הוא מניעה מוקדמת של הבעיה, עוד הרבה לפני שהם מגיעים ומקימים ׳׳בית קבע׳׳ בבית או בחצר שלנו. בעזרת צעדי המנע הבאים תוכלו גם אתם לשמור על הבית שלכם נקי ממזיקים, ולהיות אנשים חכמים שנמנעים מבעיות מיותרות.

 

הדברה בזמנים קבועים

כמו לפירות וירקות, גם למזיקים כמו חרקים ומכרסמים יש קשר ישיר לעונות השנה. בעוד האביב והקיץ מביאים איתם רוח של חום ושינוי, הם גם סימן למכרסמים וחרקים שונים לצאת ממחילותיהם ולחפש להם בתים חדשים. נותני שירות בתחומי ההדברה, כמו למשל פרפקט הדברות, ימליצו על הדברות וריסוסים בזמנים קבועים, על מנת להימנע ממזיקים מיותרים בבית.

 

סדר, ניקיון, וכלים הרמטיים

מכרסמים אוהבים דבר אחד יותר מכל – לכרסם את האוכל שלכם. אין דבר שיותר מושך חולדות ועכברים מאשר הריח של מזון שנשאר ללא השגחה, ובמיוחד המדפים עמוסי כל-טוב של המטבח שלכם.
שמירה על ניקיון קפדני בבית וסגירה הרמטית של מוצרי מזון, יכולות להיות דרך מעולה למניעת אורחים לא קרואים, ושמירה על הבית נקי מתיקנים ומכרסמים.

 

טיפול בבעלי חיים

אם יש ברשותכם חתול שמטייל בשכונה או כלב שאתם לוקחים לטיולים, חשוב מאוד לשמור עליהם ממזיקים. טיפולים וטרינריים קבועים, אמפולות וחומרים נגד טפילים, לא רק מגינים על בעל החיים שלכם, הם גם מונעים ממנו להביא חרקים ופשפשים שמזיקים לבני אדם אליכם הביתה. הקפידו על טיפולים קבועים לחיות המחמד, והימנעו מבעיות מיותרות.

 

טפלו בבעיה מוקדם ואל תהיו שאננים

קל לחשוב שעכבר קטן ש"אולי ראיתם"  הוא לא בעיה רצינית. גם קן הדבורים או הצרעות שגדל לכם ליד הגינה עשוי להרגיש כמו מחזה מרתק ביולוגית עבור הילדים שלכם. הבעיה היא שמזיקים שנשארים ללא טיפול, מהר מאוד הופכים מ״דבר קטן וחמוד״ לבעיה ענקית. הם מתרבים מהר, ומשתלטים על שטחים באגרסיביות רבה ממה שתוכלו לשער, אז אל תהיו שאננים במקרים כאלה, וקראו לאיש מקצוע בהקדם האפשרי.

 

ריסוס והרחקת מזיקים מגינות ועצים

עצים וגינות, ובמיוחד כאלו שיש בהם פירות ופרחים, יכולים להיות הזמנה פתוחה למזיקים וחרקים אחרים. ריסוס קבוע וטיפולי מנע הינם חשובים במיוחד לכל מי שיש לו אהבה לצמחים בגינה. חשוב מאוד לקרוא לאנשי מקצוע ולא לנסות לרסס בעצמנו את השטח. חומרי הדברה שונים יכולים לפגוע בחרקים ואורגניזמים שחשובים מאוד לסביבה (כמו דבורים ותולעים למשל), ובאותה נשימה לא לפתור את הבעיה האמיתית של המזיקים הפוגעניים.

 

לסיכום

מזיקים כמו מכרסמים וחרקים הם בעיה שנתית של כולנו כמעט. באמצעות פעולות המנע שהצגנו – טיפול מקדים, סדר וניקיון, הקפדה על טיפולים לבעלי חיים וריסוסי גינות – תוכלו גם אתם לשמור על בית נעים ומזמין לאורחים שאתם באמת רוצים. חשוב מאוד שאם אתם נתקלים במזיקים בסביבתכם – השאירו את הבעיה למקצוענים וקראו לאיש הדברה מוסמך.

צעדים לשמירה על הבית ממזיקים

באותו נושא
מלכודת
מדביר בתל אביב

קיץ, חום ולחות אלו רק חלק מהסימנים לכך שהגיע עונת ה"שמישהו יהרוג אותו!" התל אביבית. אם יצא לכם להסתובב ברחבי תל אביב במהלך הקיץ, אתם

קרא עוד »
תרסיס
5 יתרונות להדברה ירוקה

כאשר תתקלו במזיקים שונים בבית שלכם או מסביבו, הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות יהיה לסלק אותם ובהקדם האפשרי. לשם כך, תצטרכו לרוב להזמין הדברה ייעודית

קרא עוד »