חיפוש

מה מדווחים בדוחות המס של ארצות הברית?

בין אם מדובר בחובת מס שמקורה בארץ ובין אם בחו"ל, אין ספק כי צמד המילים "מס הכנסה" מעורר בכל אחד מאיתנו תחושות חשש ודאגה מסוימות, הן מההתנהלות עצמה והן מהחשש מפני קנסות וגילויים שכלל לא היינו מודעים אליהם. כדי לעשות מעט סדר בדברים, בשלב הראשון כדי שנכיר על מה מדווחים בדו"חות המס של ארה"ב

 

שיטת המיסוי הפרסונאלית

ארה"ב מושכת אליה משקיעים רבים ומעצם היותה אחת המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם, ניתן גם להבין בקלות למה. אך מלבד אפשרויות ההשקעה המגוונות והבלתי נגמרות, יש לתת את הדעת גם לנושא המיסוי, אליו מתייחסים בקפדנות יתירה בארה"ב, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://masamerica.co.il.

אחד המאפיינים הייחודיים של חובת המס בארה"ב היא שיטת המס הפרסונאלית, הקובעת כי כל אזרח אמריקאי, גם אם אינו מתגורר בארה"ב, יהיה חייב להגיש דו"ח מס הכנסה ואף אם אינו חייב בפועל בתשלום מס. בנוסף, גם אזרחים זרים בעלי הכנסות, ישירות או עקיפות, שמקורן בארה"ב, יהיו חייבים בדיווח לרשויות המס.

 

חובת דיווח המס בארה"ב

ניתן להבין אם כן, כי חובת דיווח המס בארה"ב הינה רחבה ביותר וכוללת אזרחים ומשקיעים זרים כאחד. יחד עם זאת, קיים הבדל מסוים בצורת הדיווח של כל ישות:

 

אזרחים אמריקאים

בעלי אזרחות אמריקאית ו/או מחזיקי גרין קארד, ידווחו למס הכנסה באמצעות טופס 1040 ובמקרים מסוימים, אף יידרשו לדווח על חשבונות זרים שבבעלותם.

 

אזרחים זרים

בעלי השקעות והכנסות שמקורן בארה"ב ואינם אזרחי ארה"ב, ידווחו לרשות המיסים על הכנסותיהם באמצעות טופס NR1040.

 

על מה מדווחים בדוחות המס?

חוקי המיסוי בארה"ב הם רבים ומסועפים, מתעדכנים מעת לעת ומשתנים בין מדינה למדינה. לכן, בכל מקרה בו קיימת לכם חובת הדיווח לרשויות המס בארה"ב, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ומנוסה בתחום, שיכווין וילווה אתכם להתנהלות מיטבית מול רשויות המס, באופן שגם יחסוך לכם כסף רב.

יחד עם זאת, ניתן לומר באופן כללי כי הדיווח לרשויות המס בארה"ב כולל בדרך כלל את הפרטים האישיים של מגיש הבקשה, פירוט כלל ההכנסות של הנישום (לרבות במדינות אחרות) וכן נתונים לגבי זיכויים, החזרים וניכויים שונים.

 

 חשיבות הגשת דו"חות המס בזמן ובאופן מדויק

את דיווחי המס השונים, יש להגיש לרשויות המס בארה"ב בשנת המס העוקבת ועד לתאריך ה – 15 באפריל. במידה ואתם אזרחים זרים, עליכם יהיה להגיש את הדיווח עד ל – 15 ביוני, כאשר במקרים חריגים ניתן יהיה לקבל אישורים חריגים וארכה לתאריכים אלו. אי עמידה בחובת הדיווח וכן מקרים של דיווח חסר או לא מפורט, עלולים לגרור אחריהם קנסות (הצוברים ריביות בשיעור של כ – 6%) וסנקציות חמורות אחרות, היכולות להגיע לשלילת הדרכון האמריקאי.

 

לסיכום

שיטת המיסוי הפרסונאלית בארה"ב מחייבת זרים בעלי הכנסות שמקורן בארה"ב ואזרחים כאחד, בדיווח לרשויות המס על הכנסותיהם ובחלק מהמקרים אף על הכנסות ממדינות זרות, כאשר אופן הדיווח לרשויות המס משתנה בין אזרחים למשקיעים זרים. לצד ההבדלים הרבים בין דו"חות המס השונים, מרביתם יכללו פרטים אישיים, פירוט הכנסות ונתונים נוספים.

החזרי מס בארה'ב

באותו נושא
ביטול מזונות
האם ניתן לבטל מזונות?

עסק הגירושין הוא נושא רגיש ולא נעים, איתו מגיע גם נושא המזונות שעלול להוביל לקונפליקטים, לסכסוך ולחוסר נוחות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על דמי

קרא עוד »